Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

kl

VV: Jag tycker jag är så snäll och duktig som skickar vykort till familj och vänner!:D

Lastbilschaufför ??
Städa?? Om det är typ kvällstid :)
Revisor haha :)

Man får väga lön mot livskvalité och arbetsglädje :)
Jag älskar det yrke jag valt, men jag kommer aldrig tjäna storkovan, men det gör mig inget :)
Mamma och pappa var stolta över sina barn, själva gick de inte mer än till mellanstadiet i skolan, men åstadkom två barn med akademisk utbildning, ett barn med chefsjobb och ett barn som hade undersköterskeutbildning och fast jobb :)
Synd att pappa aldrig fick se mig ta examen bara

Lärare :) fast dåligt med jobb just nu :)
Jag har ju haft personliga problem med så :)

Städjobb är jätteskönt att ha om man vill ha lite mer osocial jobb :D Har man tur kan man även styra arbetstiderna en del själv :)

Ja jag blev lite förvirrad nu för jag blev uppringd av en rektor där jag sökt fritidspedagogtjänst och hon ville prova mig på mellanstadiet istället och jag vet inte om jag psykiskt klarar allt som är med en ren lärartjänst just nu. Ska provjobba på onsdag och se.

Kl. Jag behöver verkligen ett nytt jobb. Men det är inte så lätt, omöjligt i dessa dagar.

*knapp*

ARG
jag har tid/möjlighet att tvätta EN dag i veckan och det är på tisdagar när jag är ledig och idag hade jag tvättid (min förra tvätttid var 30 juli!) så jag kan inte tvätta ofta eftersom det är begränsat med tider och jag jobbar alla andra dar..

Och idag så kom jag ner 12.10 till tvättstugan.. Min tid började 12:00 och man har 30 min på sig att börja tvätta så jag var inte ens i närheten av sen..
Men nått jävla pucko hade sätt igång en maskin vilket gör att jag inte hinner tvätta ALLS idag för jag ska iväg sen så jag skulle bara hinna tvätta min jobbkläder (det behövs verkligen!!) och det går inte att avbryta ett program heller och det var 40 min kvar på programmet (och det stämmer inte helt heller så man kan nog säga 45-50 min)

Så jag fick boka ny tid den 3 sep men den blir säkert också snodd av nått pucko..

Det finns tre tider om dagen (mån-fre) och 2 på lördag så blir totalt 68 tider i månaden om jag räknade rätt och det är runt 40 lägenheter som delar på dessa tider och man får boka 1 tid i veckan

SAMMA JÄVLA PUCKO försökte ta min tid idag!
Men denna gången hann jag ner före han startat maskinen men han hade tagit ut mina kläder (blä!! nästan så jag får tvätta om dom..)

Jag känner igen tvättpåsen han har och eftersom jag sett samma tvättpåse x antal gånger när det 1. inte är tid bokad. 2. när min tid blivit snodd och 3. när jag vet att personen som har tid bokad inte har någon sådan påse så är det helt klart samma person och han har sätt i system att ta andras tider.
Men det verkade mest vara för att han va allt för korkad för att fatta hur bokningsystemet fungerar (ta en ledig tid, finns 3 om dagen, skriv upp ditt namn och tvätta mellan tiderna som står..)

Jag la in min maskin 12.00 och kom ner för att hänga upp den 13.00 och då trodde han att jag INTE skulle tvätta och att jag INTE börjat på min tvätttid inom 30 min ???!!!
Hur han nu kunde tro det

Jag tror att jag ska passa på nu när jag dels inte måste ta lån, vi klarar oss ändå och vi ändå försöker skaffa barn. Om jag inte väljer en alltför tung högskoleutbildning så bör det gå att kombinera med småbarn.

Jag ska bara komma på vad jag ska bli.

Säger dock inte upp mig utan omvandlar min heltid till en timanställning i så fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 751
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 164
Svar
18
· Visningar
300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat