Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29
Han har ljugit om att han har en livshotande sjukdom. Men i hans journal finns inga som helst anteckningar eller nåt som tyder på det .... han får behandling enligt honom själv en gång om året men han har inte varit på på besök inom vården sen 2010 och då i ett helt annat ärende....
Så nu sitter jag här, med en idiot till karl som jag givetvis har kastat så långt bort jag kan ut ur mitt liv, och jag vill bara bli kvitt honom. Jag kommer aldrig kunna lita på att han skulle kunna ta hand om ett ev barn med det jag vet nu (vill inte gå in på det).
Mina vänner säger att jag är så stark, att jag fixar vilket som jag bestämmer mig för men det var oplanerat, min ekonomi är inte den bästa (läs kass) och planen var att börja jobba och äntligen få igenom min skuldsanering nu, och framför allt fortsätta i jobba med mig själv och må bättre.
Så om någon frågat mig förr hade jag aldrig tänkt tanken alls på abort, men nu sitter jag här och tänker tanken flera gånger om, läser trådar om kvinnor som har barn med fel man osv och deras liv blir nästan ett helvete på det planet....pratar fram och tillbaka med vännen min och funderar, försöker tänka logiskt, försöker känna efter vad jag vill och samtidigt känner jag en massa ilska för hade han varit mer "normal" så hade jag ev kunna behålla barnet, men jag anar ett helvete om jag så gör eftersom han vill ha det även om han inte klarar av det och han kan bli en ganska obehaglig männniska när han blir arg...
ursäkta det långa inlägget