Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

Tom värre än när jag stukade sist! Jag röntgade tom men "bara" mjukdelsskador.

Tom värre än när jag stukade sist! Jag röntgade tom men "bara" mjukdelsskador.

Jo, det ser illa ut men känns rätt bra nu ändå, förutom spänningarna i såren precis runt "ankelknölen".

Som tur är har jag en kund som är gammal elithandbollspelare (som även gått utbildning i vård och tapening av stukningsskador för dåvarande norska landslagsläkaren), och när jag visade honom foten i fredags tyckte han den såg och kändes riktigt bra ut med tanke på att det endast var mindre än 5 dygn efter olyckan.

Som det känns nu är det ingen riktig stukning, utan mer krosskador i musklerna/köttet pga sammanlagda vikten (drygt 700 kg) i pallarna som träffade över foten, men utan stålhättan som höll emot det mesta av vikten torde det gått mycket värre.

Sedan kan man ju fundera på om ett spiktrampskydd i sulan skulle kunne skyddat ännu lite till, då jag föll baklänges när pallarna kom över mig och den skadade foten låg på sidan med fotsulan i nära 90 grader mot asfalten

Det såg inte vackert ut!

VV har ätit massa med kalorier ikväll, så nu ska jag inte äta på minst 10 timmar ;)

Det såg inte vackert ut!

VV har ätit massa med kalorier ikväll, så nu ska jag inte äta på minst 10 timmar ;)

kalorier, är det något man blir mätt på:p På min FB lade jag upp en bild på dagens ungkarls måltid med två grillade karrè bitar, pommes strips och bearnaisesås, utan grönsaker, riktigt smaskens med några öl till:D

Tja efter att ha ätit vitlöksbröd, entrecote med pommes, amerikanska pannkakor samt en gigantisk milkshake så blir det lagom med kalorier för att hålla en mätt ett tag (närmare bestämt ca 17 timmar eftersom jag inte vaknade av hunger förrens nu) ;) Och de enda grönsakerna var lite rödlök på vitlöksbrödet ;) Gäller att hålla skinnet utspänt!

VV tänkte stiga upp 11, vaknade 13.30... Tur jag börjar först kl 15 imorgon så jag kan få sova lite på fm.

Är totalt anti allt idag :)
Borde klippa gräset men ja :(
Har så mycket att fundera och fatta beslut om så jag får knäppen snart.

Sur på hunden just nu.
Dags att duscha och sen dricka kaffe.
Har käkat en av dotterns favoriträtter:) kycklinggryta :)

Körde ihjäl en fågel med bilen idag:(
Den flyttade sig inte så jag försökte köra under den men den flög mot däcket:arghh:

Semestern är slut. Och jag vill inte börja jobba. Dels mår jag bäst utan krav och dels vill jag ha ett nytt jobb. Problemet är att jobben inte finns och jag vet inte ens vad jag vill ha för jobb.
Ångest.

Usch:( Sambon och jag körde ihjäl en grävling för två veckor sen. Jag blir så arg när man ser den, men man trycker bromsen i botten och försöker svänga undan men ändå springer den precis in framför hjulen:(

Har bokat hotell för att komma undan julen.... :(
hoppas pizzaställena kör ut även på jul...

Nu har jag anmält dotterns skada till försäkringsbolaget, försökte anmäla min men Folksam låg nere.
Har sparat uppgifterna så får göra det till morgonen.

Gårdagen:

Lyckades somna 06:30
08:10 vaknar jag av att hunden gör ett jobbigt ljud. Inser det är mamma som är här o ger honom mat innan de åker iväg för att han ska klippas.
Klockan 9:00 börjar det åska - kliver upp och drar ut alla sladdar.
10.00 ringer mamma o säger det är klart. Jag behövde liksom inte veta. Jag ville sova.
10.15 small det till som fan. Åskan slog ned precis utanför mitt fönster. Både katt o jag sker nästan på oss.
14:30 vaknade jag. Suck.

Blev sedan hundvakt (jag som tänkte ha en hundfri dag..) och gick till mormor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
634
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 748
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 163
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok