Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

...eller så gör du något som DU vill göra, och skit i vad man "ska" göra!
Pyssla om dig själv, gå promenader, fika (om du inte hittar sällskap så gå till ett supermysigt fik och unna dig precis det du vill ha där...ta med en bok eller något och sitt i lugn och ro) finns det några öppna butiker så köp något fint åt dig själv...
Gå på bio?
Klä dig efter väder, ta med varm choklad och en filt sedan sätter du dig någonstans och myser :)

Det hade jag gjort :)

"VV" - 3 månader med :love::love: idag...tiden har gått så sjukt fort! :eek:

Jag fasar för den stundande storhelgen.
Allt jäkla snack om familjefester mm.
Och jag sitter ensam.
Har bjudit över hjärtat o barnen en dag, men sen ville de rå om sin pappa då han var barnvakt
åt grannen helgen som var.
Får sitta inne o uggla med stängda persienner.

Du är inte ensam om detta :(

Jag har heller ingen "ursprungsfamilj" att fira med. Men jag bryr mig inte längre.

Det finns år som jag oxå är utan barn, men nu är jag lyckligt lottad och har ett ex som förstår att jag tycker det är jobbigt att vara utan barnen, så vi brukar dela på den storhelgsdag som är. Så du har min fulla förståelse att det är skit skit och skit på firardagarna.

I år firar jag med att åka neråt göteborg till kompisar med familj på långfredagen och på påskdagen åker jag till annan kompis med familj. Sitta hemma pallar jag inte.

Och visst, med facit i handen, hade jag vetat att jag skulle bli helgmamma åt ett barn och varannan veckamamma åt det andra barnen, hade jag knappast skaffat mig familj öht. Men nu är det som det är och man får försöka göra det bästa av det. Men jag tycker inte om det. Alls.

Jag tror att eftersom mina förluster är så färska så är det extra jobbigt. Det kommer nog lugna sig för eg är jag inte noga med firande så.
Men det är allt tjat om familjer som gör ont.

Trodde jag mådde bättre, men nu när älsklingen är över det värsta inser jag att jag har långt kvar.
Men det ordnar sig. En dag i taget...

Sonic: Kraaaam :love: SMSa/ring om du vill prata.

Själv åker jag upp till faster och blir väl glad om jag ens får äta, alla andra äter lik så jag lär inte få någon minut vid spisen och ens göra käk till mig och så kommer alla bli sura om jag occuperar EN platta samt vägrar äta med dem utan kanske väntar till efteråt för att isf kunna äta varm mat.. tröttnat enormt på kall mat.. Vi kan gnälla ihop!

Senast ändrad:

vv: Känner mig fet och ful (och det är jag ju) :cry: samt helt urvriden professionellt... jag klarar saker jag inte vill att de vänjer sig vid att jag klarar för det håller på att ta kål på mig :cry: :cry:

Sonic: Kraaaam :love: SMSa/ring om du vill prata.

Själv åker jag upp till faster och blir väl glad om jag ens får äta, alla andra äter lik så jag lär inte få någon minut vid spisen och ens göra käk till mig och så kommer alla bli sura om jag occuperar EN platta samt vägrar äta med dem utan kanske väntar till efteråt för att isf kunna äta varm mat.. tröttnat enormt på kall mat.. Vi kan gnälla ihop!

KOmmer jag göra vet du och ett JÄTTEGRATTIS till dig på din dag :love: :banana:

VArit hemma och vabbat två dagar pga dotras mage. Blev bestört igår av ett memo hon skrev som dagbok. Hon tycker verkligen inte om sin pappa..
och då hade hon inte ens pratat med honom eller så så hon hade anledning att skriva så..
Ska bli otroligt spännande att höra kuratorn imorrn.. (kanske orsaken till magontet)

Jag och dottern ska vara hemma i Påsk, Vi ska bara ner till grannen och grilla lite.

Det är ju ekonomin som styr lite. Har ju legat efter med räkningar så har betalat ikapp lite nu.. men det är inte bra förrän nästa lön :)
Jag prioriterar att storhandla och ha mat hemma just nu:)

Fick ju lägga ut på busskort 1000 kr med men det är det värt, hoppas dock jag kan köra moppe snart

Jag hoppas att allt löser sig för dig Sonic!

VV varför babblade jag på jobbet om att jag mår dåligt? Nu har de börjat försöka hjälpa mig att må bättre. Jag har fina kollegor!

Så som man själv vill bli behandlad ska man behandla andra. Men tröttnar på att vara snäll/trevlig när vissa inte ens försöker att ställa upp...Ledsen, besviken, ångestig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 627
Senast: pepp
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 397
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
45 46 47
Svar
920
· Visningar
28 683
Senast: hagel
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
55 56 57
Svar
1 122
· Visningar
58 672
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar