Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

KL
Har grym tandvärk i mina trasiga tänder.. måste försöka få dem fixade.. :( men hur ska jag ha råd.
Har ju en skuld på 1200 som ligger där redan, men kan jag lösa den kan jag få avbetalning sen.. men det blir ju i slutet av april

Blir ledsen när jag hör om folk som inte har råd att laga tänder. Det borde vara en mänsklig rättighet....

VV. Ångest....

ja, men jag tjänar "för bra" med löneutmätningen.. men kan ju begära uppehåll i utmätningen, men måste ju laga detta typ igår..

Jag tycker öht att det är knäppt att man har högkostnadsskydd om man har ont i magen eller bryter ett ben men kan bli ruinerad på att ha ont i munnen.

VV idag är jag arg på min mage som envisas med att göra ont så jag inte vågat äta ännu trots att jag vart uppe i 3 timmar och tvättat :(

Ja visst är det skumt att munnen imte tillhör kroppen...!

Sonic, jag väntar på en återbetalning, när den kommer kan jag betala din tandläkarräkning så du får ordning på den och kan fixa resten.

Men är du galen??? OM det är så och jag får stipendiet jag sökt ska du få tillbaka pengarna direkt...älskade vän!!!

Jag lämnar gärna ett bidrag också! :love:
Håller med, det är helt galet att tänder inte har samma rättigheter som resten av kroppen - trots att fungerande tänder är (nästintill) ett måste för att kroppen ska fungera.

Och tandläkare utnyttjar det genom att göra lite som de vill med priser, lagningar, påhitt och "lösningar" som inte håller - jag har fått laga om 3 ggr nu, lagningarna har hållt ca 1-3 månader...och EN gång har jag sluppit betala...:cool:
Är väl inte mitt fel att de inte kan göra lagningar som håller :(

VV: 43.000 inlägg! :eek:
Extra vv: Bukefalos är HACKAT!

Senast ändrad:

HAr du lekt hacker igen nu??? :)

JA, det som gör ont nu är ju en lagning mellan två tänder som sprack och tog med sig en del av ena tanden, tyvärr för sent för garantijobb.
Det går ju inte att dricka eller äta utan att det gör ont nu.. alltid är det nåt.
Men ska försöka få dragit ut mina visdomständer uppe med.. de får ju inte plats så de växer hej vilt och läkarna misstänker att alla infektioner gjort att det finns en kanal upp till bihålorna vilket förklarar att jag inte får bukt med bihåleinflammationerna..

vv: Den där mannen är verkligen bra för mig, det är bara att inse :love:

1:a april och total idetorka :confused:

VV har tvättat (tom manglat, vikt och lagt in i garderoben redan!), diskat och städat toaletten. Nu borde jag egentligen pallra mig iväg och duscha men orken bara försvann helt plötsligt :(

jag har en grej som alla mina nära vänner kommer tro är ett aprilskämt.. :)
Ska lägga ut det på fb strax hahaha

HAr gått en för mig långsam stavgångspromenad, sopat uppfarten och sen behöver jag gå med sopor till återvinningen, men vågar inte göra mer så hjärtat strejkar. Känner av det då och då så.
Imorrn jobb, ska bli skönt :D

Har mockat fyra boxar och fyllt vatten i hagar. Sen har jag varit i grannkommunen och ätit supergod veglasagne. Och chokladmilkshake :) Btw, är det ngn dom vet vad Abby i Navy CIS dricker i sina stora röda muggar?
HV tog JSM-guld, alltid ngt.
Har jobbångest, trivs med att vara ledig. Jobbar bara tis och ons så jag borde inte klaga.

det är nån slags kaffe tror jag :) som Abby dricker, men vad kallades det?? hmm

*kl

Har lånat ut welshen till uppfödaren. Först skulle hon bara ridas till men nu vill de gärna betäcka. Och jag funderar på om inte welshen trivs bättre där än hos oss.

tänk att ingen bryr sig om att sonen blivit misshandlad... ( som jag skrev i ett inlägg tidigare)

jaja då är det väl så...

MMBetsybabe

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 642
Senast: pepp
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 397
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
47 48 49
Svar
967
· Visningar
30 369
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
55 56 57
Svar
1 123
· Visningar
58 808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka