Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

vv: Är fortfarande fet, ful och värdelös... hatar det här och vet inte hur jag ska ta mig ur det :(

Det är du inte :( Förvisso brukar jag själv säga precis dessa tre ord så jag kanske inte är rätt person att skriva så. Men finns på PM om du vill/behöver prata!

Det är du inte :( Förvisso brukar jag själv säga precis dessa tre ord så jag kanske inte är rätt person att skriva så. Men finns på PM om du vill/behöver prata!

Tack så mycket :) det känns värst på kvällen... ska åka till bättre hälften idag så det blir nog bra (eller iaf bättre).

Grattis i efterskott! :D

vv: Är fortfarande fet, ful och värdelös... hatar det här och vet inte hur jag ska ta mig ur det :(
Det är sådana här gånger jag önskar att alla kunde få tillgång till DBT...då lär man sig hantera sådana här känslor, så gott det går.
Men har du ingen psykolog du kan ta hjälp av?

Hur ser dina dagar ut?
Sömn? Mat? Motion? Sysselsättning/aktiviteter? Intressen? Umgänge?

Jag har, med hjälp av veckokorten i DBT:n insett hur allt faktiskt hänger ihop, att det är inte så konstigt att man mår skit när man dåliga rutiner i vardagen - varesig det gäller sömn, mat, motion, hygien och sådana "vardagliga" saker.
Det blir liksom en ond spiral till slut - utan att man själv är medveten om det.

Jag har lyckats bryta mitt helvete...genom att bryta ner det del för del, analysera, fundera, ventilera, agera...
Och jag vet inte riktigt hur det har gått till! Men känslan av att faktiskt klara av något så "larvigt" som att bara göra en sak i taget är fantastisk, eller gå emot känslan och hoppa in i duschen även när hjärnan säger "det är ju såååååå jobbigt att duscha, och du ska ju ändå inte ut och träffa folk idag"...vilket den säger om typ allt och som hela tiden har resulterat i att jag skjuter upp duschandet tills det helt enkelt är ett nödvändigt ont...

Nu duschar jag regelbundet, och alltid efter träning (och att bara komma iväg till den - frivilligt - är också ganska stort för mig!)

Till min hjälp har jag DBT-psykologen, både individuell och gruppterapi, dietisten som hjälper mig att hålla koll på mat och vikt, hund/ar som jag har fri tillgång till (och som även "bor" här ibland = de måste ju ut) och sist, men inte minst, min älskade sambo :love:
(vi skaffade oss dessutom gymkort, tränar 2-5 ggr/v...jag som inte ens kunde vara med på skolidrotten liksom...) så det är ju inget man bara "fixar" utan jag tror verkligen man behöver all hjälp/stöd man kan få.

Jag hoppas att du också får den hjälpen, vad det än må vara.

Och jag tror inte på att du skulle vara ful, fet och värdelös - men den känslan finns nog där oavsett vad vi skriver här, och vi är nog många som delar den med dig...

Säger som astronaut, vill du prata så finns även jag här! KRAM! :love:

Senast ändrad:

Så less på alla påskhälsningar på fb så jag har loggat ur där för helgen..
Druckit två bautaglas vin och fått tröst av hjärtat via tele.
Tagit ut min ilska och frustration på en stackars pil som står ivägen på baksidan.
Försöker städa, men så jäkla mycket småplock så det känns som om jag aldrig blir klar.
Hög musik på stereon så jag slipper höra mina egna tankar och så hoppas jag självmordstankarna håller sig borta..
Glad påsk på er....

och puss pårej lillasyster.. hahaha :p :devil: :rofl:

Moahahahha! Ja puss på! :love::rofl:

Men älskade vän, du vet att du får ringa om du vill prata, alltid! Jag finns här för dig, även om det är alldeles för många mil mellan :(
Önskar att det fanns något jag kunde göra ju.,..

Lovar att ringa om det blir för jobbigt. Hjärtat sa detsamma så han var också orolig.
Just nu försöker jag bestämma var jag ska fortsätta städa, men har bara ätit en banan idag så jag måste äta nåt.

Sätt dig på tåget och kom hit vetja. Är det någon som har sett till DreamBoy på länge förresten??

Och för att förtydliga för de som inte vet. Förra påsken var jag ensam och var på god väg att ta livet av mig.
Var då redan osams med mina systrar, men ringde ÄNDÅ upp min storasyster för att få prata med nån, men där fanns ingen sympati.
Så det är bara tack vare mina bukevänner jag lever idag.
Idag är jag ensam igen, dotra åkte till sin farmor och farfar imorse och därför har jag lite ångest.
Men det ska gå för vem ska rädda min dotter om jag dör?

Sätt dig på tåget och kom hit vetja. Är det någon som har sett till DreamBoy på länge förresten??

Hahah om jag hade råd så. Men hjärtat och barnen kommer hit imorrn och äter middag så det ska gå.
Ska fortsätta städa bara.. men är lite matt just nu :D

Less på min hjärna. När jag läser mina inlägg ser jag alla fel jag gör, men det går inte att få det rätt när jag skriver.
Måste få ordning på det om jag ska skriva min D-uppsats snart.
Är väldigt sugen på att börja med det för ämnet är verkligen helt rätt i tiden, men som det är nu går det ju inte.
Att rätta läxor för barnen går ju, men att skriva akademiskt kan jag göra max en timme om dagen och det skulle ju ta evigheter att skriva då.

kl

VV: Vill inte, vill inte, VILL INTE! Måste ringa och rådfråga sambons kompis som är jurist.

Bjudit hjärtat och hans barn på mat som tack för att de höll mig sällskap.
Alla dessa eländiga storhelger och alla som pratar om sin familjesammankomster gör att man blir knäpp..

En promenad står på schemat i det underbara vädret.
Dags att komma igång med lite motion ju :)

kl

VV: Har någon annan varit i den sitsen att man gör ett val som känns rätt men ändå är man ledsen?
Det är väl rätt normalt antar jag, men helvetiskt jobbigt!

Absolut. Många gånger, men det blir snart lättare för dig.
Kramar till dig!!

jag blir ju något orolig när sonen berättar att han åkt på stryk i Thailand.

först en flaska i huvudet sen tre käftsmällar... konstigt att han klarat sig så bra som han gjort... såg inte så kul ut på bild vill jag lova... har haft kontakt med honom och han mår efter omständigheterna bra.. inget brutet...
Aldrig att mammaomsorgen tar slut även om de blir vuxna...

nu vill jag att han ska komma hem och de som har en hel veckas semester kvar... :crazy:

Glad Påsk på er...

MMBetsybabe

KL
och så blev jag blåst igen.. förbannade politikerfamilj.. jag spyr på dem...
Nästa storhelg jag har dottern tillbringas på hemlig ort långt åt helvete härifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 641
Senast: pepp
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 397
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
948
· Visningar
29 787
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
55 56 57
Svar
1 123
· Visningar
58 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka