Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Köpte nya läsglasögon idag, blev lite putt över att dom jag vill ha inte fanns inne idag och jag kan inte vänta, fanimig blind nästan, så det blev andra och jag ser igen både vid datorn och när jag läser :bump: :bump:

Härligt!:D

kl

VV: Är kanske ledig imorgon i alla fall... Men hoppas inte pü för mycket.

vv

I torsdags pratade jag med chefen och han menade att det var lugnt och att jag då skulle vara ledig en vecka minst. Idag ringer han och säger att han hade glömt att jag var schemalagd 5 nätter i rad med början i morgon. :eek: Tur han kom på det idag då. Så nu blev det att planera om hela kommande vecka. :cool:

..så man ser den fantastiska omgivningen och än en gång påminns om att det är ett sjukhus! :bow:
Lägg pengarna på något viktigt istället! :mad:

Fast huvudsaken är väl ändå att möjligheten finns så man ens kan hålla ett sådant "projekt" (eller vad man nu ska kalla det)?

Men det finns ju redan fullt fungerande utan att det byggs ett skithus för flera miljoner som INGEN mår bra av?
(jag träffar ju dagligen personer med psykiska funktionshinder, den ena mår sämre än den andra över hur vi behandlas i och med detta, det är helt galet!)

Det finns mest troligt en tanke bakom att samla allt under samma tak.

Förändringar som känns tokiga kan bli bra i efterhand.

Hoppsan, så kan det gå :)

Precis, men med honom är det inte ovanligt att det ändras fort. Nu tog det förhållandevis lång tid vilket ändå är positivt.
Det har hänt att han ringer mig på morgonkvisten och frågar om jag försovit mig då jag inte börjat köra ännu. :crazy: DET är bra framförhållning.

Det har kritiserats för allt möjligt inkl risk för självmord pga utformningen av lokalerna osv.

Jag såg ett reportage på nätet där de pratade om "glasstaketet" mot ljusgården. Det är öppet längst upp på varje våning, fattar de inte att patienterna kan ta en stol och klättra över det :confused: :crazy:

Det kan man fråga sig :eek:

VV: dumpat en skitsnackande energitjuv idag, men eftersom jag är en liten :devil: så hoppas jag att hon biter sig i benet och börjar prata ännu mer skit om mig...då ska hon få på moppo!
På ett bra sätt dock eftersom jag lärt mig att "bråka" enligt DBT, dvs. "tänk efter före" "var konstruktiv" "gör vad som krävs för att få det du vill, men väg för och nackdelar först!"...typ. :D

*knapplån*

Idag var det mycket folk i butiken så jag fick gå på lunch när chefen kunde byta av mig så han fick stå i 30 min i tobakskassan.. och när jag kom från lunchen och skickade iväg min kollega och sätte mig i kassan så kom chefen fram till mig och frågade "Håller hon ALDRIG käften?!" (min kollega är pratglad...) och han masserade sina tinningar och såg helt förstörd ut.. och jag svarade glatt "nej det gör hon inte :D" och la sen till "det är därför vi är lite trötta..." (vi = de andra på jobbet)

så skönt att han får se hur vi har det.. fast vi har det i x antal timmar och inte bara i 30 min..

Sambons kompis och ena son har kört fast fyrhjulingen på åkern bakom hästhagen. Jättebra, för vi använder ju inte alls den varje dag när vi matar hästarna, inte alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
4 451
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 395
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 506
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
53 54 55
Svar
1 097
· Visningar
57 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka