Hedinn
Moderator
Sv: Torrisar mm?
Inte använder du väl Alvedon som sömntablett?
Säger bara kort och gott: Alvedon
Inte använder du väl Alvedon som sömntablett?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säger bara kort och gott: Alvedon
Vad heter dagis egentligen? Daghem? Förskola? Inte ens tänkt på att det är en förkortning
Edit ordet bulle är väll också en förkortning?
DOWNISAR!
Usch, lika vidrigt som ett tidigare inlägg ang facebookgruppen "Alla vi som har underbara spaltisar".
I labradorgruppen på facebook verkar "Labbis" ha etablerat sig hos vissa. Ser förskräckligt ut. Jag trodde "labbe" var mera känt som förkortning faktiskt.
Allting "snuttifieras"
Skönt att man skaffade en ras som redan går under -is förkortningarna
(dobbis)
Eller hur!
Det har det ju hetat i evigheter och jag har haft dobbis i... oj 14 år
Alvedon som smärtstillande
Hemska tanke, tänk om det är VI som skapat denna trend?
Då kände jag mest för att sparka honom på simbassängen så hans simmare aldrig skulle kunna medverka till att bilda fler av hans sort....
*kl*
Gick på babysim med sonen när jag var föräldraledig. Där fanns en mamma som pratade med sin dotter (5-6 månader gammal) på följande vis:
-Ååå, mammis grodis (ungen hade simbyxa med groda på)! Ska vi sätta på drakis (badcape med drake på) och gå ut till pappis?
Vid poolen: -Vill grodis ha lite mellis innan? Ååå va gottis!
Efter badet: - ååå nu ska vi torka grodis, sen får vi sätta på blöjis och grönis (fleeceoverall) så får du gå ut till pappis.
Höll f-n på att slita av mig öronen varje gång. Dessutom deklarerade hon stolt att hon var lågstadielärare. Jag hoppas det inte var i svenska...
Allting "snuttifieras"
Ni använder uttrycket snuttifiering felaktigt.Dagis är en snuttifiering