Torrisar mm?

Sv: Torrisar mm?

Antar att jag mest bara är förvånad, har sagt "käka frulle" hela mitt liv och ingen har sett varesig förvånad, irriterad eller äcklad ut.

Är frulle = fralla? Har aldrig hört det tidigare.

Ballen = balkong fattade jag efter att ha ögnat igenom s 6 i tråden. Öppen fråga: Kan man även säga ballis?

Alltså ... jag kanske lever i en uppnäst värld, men jag har ingen i bekantskapskretsen som säger -is-ord i dagligt tal. Dagis är väl det jag använder själv. Mellis hör jag väldigt sällan, det heter fika här, även för små barn som fikar på saft och bulle. Möjligen fruktstund, och nej ingen har sagt "fruktis" ännu.

Lager, i början av sina trettio, utflyttad göteborgare.

...*funderar*... "gotta" kan jag säga. Det är väl ungefär i samma fulhetsnivå som gottis.

Aha! Tack för klargörandet... bordet det inte heta "frucke" då? Eller "fruckis" - om man ska följa -is-reglementet? ;P

Det finns fler. ;) -is-reglementet är inte det enda, det finns även reglementen för -lle -rre och diverse annat.

/Hon som för några år sen lärde sig att folk inte bara roar sig med att förkorta ord på det sättet, utan även förlänga som chirre och dirre (chips och dipp).

Prata inte om ordförlängning! Om en enda ***** till skriver cravings istället för sug kommer jag att börja tugga på tangentbordet. Det är det fånigaste ord jag vet! Sug, för ***. Eller begär. Men INTE cra-herregudvadcooltamerikanskjagär-vings.

(Nån buke skrev till och med crawings. Alltså kråååings. :arghh:)

Jag har sagt frucke några gånger men då tittar alla, förutom syrran, på mig som om jag just ramlat ned från ett träd :D

Jag är nog skyldig. Har använt 'cravings' minst en gång under buketiden, och det må låta skitfånigt men ibland plitar man helt enkelt ned det man först tänker på. För mig blir det ofta svengelska. Var glad att det inte var sugis eller cravsis. ;)

Jag sallar mig till det.:nailbiting:

Jag sager godis, men sager jag ens fika sa sonerna hor det blir jag "uppfostrad" och de talar om att man minsann "driker kaffe".:p Jag har ocksa sagt valpis sedan den lilla odagan kom (pa nagot satt kanns hon mindre hopplos om jag sager valpis, det later ju gulligare) och da jag nastan bara pratar Svenska pa Buke i vanliga fall ar det helt klart sa att det ar ni alla som rakar illa ut.;)

I labradorgruppen på facebook verkar "Labbis" ha etablerat sig hos vissa. Ser förskräckligt ut. Jag trodde "labbe" var mera känt som förkortning faktiskt.

Allting "snuttifieras" :meh:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 751
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar