Torrisar mm?

Sv: Torrisar mm?

Vad säger folk då? Sömntablett? Jag säger alltid "sömnis" eller "immo" (imovane). Jag förkortar mkt i både tal å skrift..

Helt ärligt vet jag inte om jag någonsin har pratat om sömntabletter. Men om jag skulle göra det så skulle jag definitivt säga sömntabletter ja. Skulle du säga immo skulle jag inte ha någon aning om vad du pratade om. (Lyckligt lottad inser jag att jag är här).

Aha, då ere ju inte så konstigt! Kan tänka mig att man sätter smeknamn på ord/saker man använder mkt i vardagligt bruk.
Jag skulle nog inte säga sömnisar till en helt främmande människa, utan vänner som vet att jag äter det eller till vänner som äter det.
Immo skulle jag nog inte heller säga om personen inte vet att jag äter imovane eller om den inte vet vad imovane är.

Jag vet inte ... "Ha sex" och "spermier" är väl så neutrala som ord kan vara. Dessutom, med tanke på hur detaljerat de skriver om t ex sina ägglossningsflytningar så verkar hämningarna inte vara så stora.

Om det bara var ägglossningsflytningarna... Alltså, jag tänker mig att om man skriver lite för mycket om något på ett ställe i ett inlägg, så kan man kompensera det med lite omskrivningar någon annan stans.

Vad säger folk då? Sömntablett? Jag säger alltid "sömnis" eller "immo" (imovane). Jag förkortar mkt i både tal å skrift..

Vad folk säger? Sömntablett, kanske?

Jag och i min omkrets pratar inte på det sättet att man säger "is".

"kan du ta grepis och mockis med skottis i hagis"
"Kan du tankis traktis och sen börja plöjis".

Nä, det låter helt sjukt.

Jag känner inte heller någon som pratar så, tack och lov :D

Skulle någon av mina vänner säga sömnis eller mockis tex, så skulle jag bli väldigt förvånad.

Problemet med att säga "sömnis" om just sömntabletter är att man snuttifierar användandet av något som är beroendeframkallande och ganska allvarligt. Om små barn äter "mellis" på "dagis" är det inte i närheten av lika allvarligt som när sömntabletter blir avväpnade och vardagliga med ett "sömnis".

Om det bara var ägglossningsflytningarna... Alltså, jag tänker mig att om man skriver lite för mycket om något på ett ställe i ett inlägg, så kan man kompensera det med lite omskrivningar någon annan stans.

Man kanske kunde införa "flytis"? :)

*kl*

Jag hörde mig själv säga något förfärligt härom veckan:

"Jag ska bara parka bilen". :nailbiting:

Det var inte alls meningen, jag snubblade på bokstäverna bara... men huvva så hemskt det lät! :wtf:

Alltså, det där med att inte orka skriva ut ord ...:crazy:

321cb2b55f1419740814e4b1bc3033d004ef2127a996063144e82462981b09df.jpg

:D

Jag är inte så mycket för förkortningar, förutom av vissa uttryck. Till exempel "till exempel"=tex :p och "och så vidare"=osv.

Ja, de är ju gamla och etablerade och förkortar längre uttryck. Men att inte orka skriva "och" på internet verkar bara slött och nonchalant. Inlägg med för många förkortningar skummar jag knappt.

Jag läser inte heller sådant. Vissa inlägg är fulla med o/å och diverse förkortningar.
Vet inte om "ja" istället för jag är en urdum förkortning eller att folk inte kan skriva. Ja och jag är ju två helt skilda saker.

Jag är nog fördomsfull men kan inte låta bli att tänka att dessa människor inte är så smarta :o

Alltså, när jag skrev skumma så underdrev jag. Det vanligaste är att jag inte läser sådana inlägg alls. :meh:

Jag förstår inte heller varför man vill ge det intryck som sådana inlägg ger.

Vissa bryr sig nog helt enkelt inte. Skriver kanske som de pratar?

Jag försöker alltid tänka på hur jag skriver men självklart stavar jag fel ibland i all hast, särskilt när jag skriver på telefonen.

Förresten, jag kom på att när jag ringde 1177 för ett tag sedan och bad om råd för mitt barn så frågade sköterskan om han hade fått någon "smärtis". Alltså smärtstillande.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 751
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar