Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte precis detsamma... att kalla en höna "pulla" är nog mer vedertaget än att snacka om onani/fingersex.
Det är kramis-ligan som har utökat sin vokabulär!
En grej som jag undrat över, i sammanhanget familjeliviska, är varför sex i barnalstrande syfte verkar ha en egen vokabulär. Mens blir lingonvecka eller tant röd, ha sex blir nuppa, nuppelinuppa eller gymma, spermier blir simmare. (Jag DÖR!)
Varför? Är det liksom sex med ett så högt syfte att man inte klarar att kalla saker dess rätta namn?
Ja men mysa då! "Det blev inget mys för oss igår "
En grej som jag undrat över, i sammanhanget familjeliviska, är varför sex i barnalstrande syfte verkar ha en egen vokabulär. Mens blir lingonvecka eller tant röd, ha sex blir nuppa, nuppelinuppa eller gymma, spermier blir simmare. (Jag DÖR!)
Varför? Är det liksom sex med ett så högt syfte att man inte klarar att kalla saker dess rätta namn?
Nej men så illa är det väl ändå inte? Det är ju bara ett ord som inte fått någon svensk motsvarighet ännu.. man kan kanske kalla det 'långkokat' fläsk eller 'trådat' fläsk i och för sig, men annars blir det svårt om man nu inte kan tänka sig att skriva 'pulled pork' på ren engelska.
Jag tycker att vi muntert ska kalla höna för pulla och hitta på ett annat namn för fingerknulla (ursäkta min franska).
Jag tänker genast på torrbollar när jag hör torris. Alltså den mänskliga varianten av torrbollar!
Tandis säger jag ibland, det verkar vara godkänt egentligen.
Man kn*llar ju inte fram barn förstår du väl!En grej som jag undrat över, i sammanhanget familjeliviska, är varför sex i barnalstrande syfte verkar ha en egen vokabulär. Mens blir lingonvecka eller tant röd, ha sex blir nuppa, nuppelinuppa eller gymma, spermier blir simmare. (Jag DÖR!)
Usch, det gör det ju Till såna som jag tänker mig inte vet vad barf står för brukar jag säga att jag ger rå föda, rått kött osv. Det känns enklare och mer lättförstått.Oavsett vilket låter det som om folk matar sina hundar med spyor.
Läste över axeln på en tjej på bussen (hon hade ENORM text på sin mobil) och där stod det "sällis" i ett SMS. Ridå.