Torrisar mm?

Sv: Torrisar mm?

Jag tänkte precis detsamma... att kalla en höna "pulla" är nog mer vedertaget än att snacka om onani/fingersex.

För ett antal år sedan så utsattes mitt konto på AoH för intrång, vilket resulterade i att det låstes o jag fick byta nick. Vallis blev det naturliga valet av nytt nick eftersom jag internt kallades så av en del cyberpolare.

På tal om pulla så har jag nästan helt slutat läsa i "Tittar in i ditt kök"-tråden sedan den började svämma över av att folk ätit diverse pullade djur, pullad ko, pullad gris, pullad kyckling... Det spelar ingen roll att jag vet vad de menar, min hjärna klarar inte av det, jag ser bara köttindustrin korsad med djurporr och blir sjukt äcklad och illa till mods.

Nej men så illa är det väl ändå inte? Det är ju bara ett ord som inte fått någon svensk motsvarighet ännu.. man kan kanske kalla det 'långkokat' fläsk eller 'trådat' fläsk i och för sig, men annars blir det svårt om man nu inte kan tänka sig att skriva 'pulled pork' på ren engelska.
Jag tycker att vi muntert ska kalla höna för pulla och hitta på ett annat namn för fingerknulla (ursäkta min franska).

Jag tänkte precis detsamma... att kalla en höna "pulla" är nog mer vedertaget än att snacka om onani/fingersex.

Om man inte jobbat på televerket, då kunde det låta "släng upp fingerpullan" när man stod i stolpen. Den fingerpullan är en lur med bara nummerskiva på och man hade den till att provringa med.

En grej som jag undrat över, i sammanhanget familjeliviska, är varför sex i barnalstrande syfte verkar ha en egen vokabulär. Mens blir lingonvecka eller tant röd, ha sex blir nuppa, nuppelinuppa eller gymma, spermier blir simmare. (Jag DÖR!)

Varför? Är det liksom sex med ett så högt syfte att man inte klarar att kalla saker dess rätta namn?

:arghh::arghh::arghh:

Läste över axeln på en tjej på bussen (hon hade ENORM text på sin mobil) och där stod det "sällis" i ett SMS. Ridå.

Jag har kämpat mig igenom hela tråden utan att skriva just det ordet, och så kommer du och förstör! :mad:

Kjamizz på dig med, McGyver!

Nu måste jag försöka koncentrera mig på att bli klar med min pressis, så att jag kan gå ut och pussa på min pånibäbizz.

En grej som jag undrat över, i sammanhanget familjeliviska, är varför sex i barnalstrande syfte verkar ha en egen vokabulär. Mens blir lingonvecka eller tant röd, ha sex blir nuppa, nuppelinuppa eller gymma, spermier blir simmare. (Jag DÖR!)

Varför? Är det liksom sex med ett så högt syfte att man inte klarar att kalla saker dess rätta namn?

Det kanske har samband med att de som skriver så detaljerat om sin barnproduktion innerst inne fattar att de lämnar ut lite mer om sitt privatliv än vad de flesta vill veta...

Jag tänker genast på torrbollar när jag hör torris. Alltså den mänskliga varianten av torrbollar! :D

Tandis säger jag ibland, det verkar vara godkänt egentligen.

Nej men så illa är det väl ändå inte? Det är ju bara ett ord som inte fått någon svensk motsvarighet ännu.. man kan kanske kalla det 'långkokat' fläsk eller 'trådat' fläsk i och för sig, men annars blir det svårt om man nu inte kan tänka sig att skriva 'pulled pork' på ren engelska.
Jag tycker att vi muntert ska kalla höna för pulla och hitta på ett annat namn för fingerknulla (ursäkta min franska).

Finns det inget annat namn för det då? Redan alltså.

Sällis har jag hört ända sedan jag var liten och har aldrig reagerat på det. Precis som med dagis och mellis. Prommis likaså.

Hovis har jag däremot aldrig någonsin gillat, och 'sömnisar' kan vara det fulaste på länge.

Kl
Haha! Hur orkar man ens bry sig?
Dagens i-landsproblem :p
Jag kan säga torrisar hästisen, hundis osv. Inte med barnspråk dock.

Jag tänker också "Torrboll" om jag hör ordet sådär rent spontant. :)

Och inte annat namn för vad? Fingerknull eller pulled pork?

*kl*
Vad är 'sällis'?

Sällskap! Mamma brukade säga sällsis när jag växte upp, men har hört sällis också.

Håller med om att torrisar definitivt betyder torrbollar :D

Man kn*llar ju inte fram barn förstår du väl! ;)

Oavsett vilket låter det som om folk matar sina hundar med spyor. :wtf:
Usch, det gör det ju :p Till såna som jag tänker mig inte vet vad barf står för brukar jag säga att jag ger rå föda, rått kött osv. Det känns enklare och mer lättförstått.

Läste över axeln på en tjej på bussen (hon hade ENORM text på sin mobil) och där stod det "sällis" i ett SMS. Ridå.
:cautious:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 896
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 750
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar