ameo
Moderator
Jo, jag vet att borrelia kan vara påfrestande.Alltså, borrelia är verkligen inte att leka med. Det var troligtvis borrelia som utlöste min akuta hjärtmuskelinflammation i somras. Tack och lov för pencillin. Jag var också supertrött @ameo , men det berodde nog inte på penicillinet i sig utan en kombo av psykisk påfrestning (akuten, inläggning, "fel på hjärtat" osv) och blodtryckssänkande medicin.
I mitt fall är jag tveksam till om det är det enda problemet dock, av flera orsaker. Dels för att jag har haft liknande trötthet tidigare, om än inte lika lång tid. Dels för att tröttheten kom först efter behandlingen (mitt röda märke hade jag haft i flera månader, då jag inte för mitt liv kunde tro att det handlade om borrelia - finns nån tråd om det här på allmänt-sidan). Och sen har jag ju, som sagt, flera andra sjukdomar som hjälper till att spöka.
Och jag säger rent generellt att man INTE ska laborera själv med naturmedel samtidigt som man söker läkare och äter läkemedel.Jo, självklart kollar man upp vad som man kan kombinera också. jag pratade bara rent generellt.
Det är långt ifrån självklart för alla att kolla upp eventuella interaktioner. Och det finns flera direkt olämpliga kombinationer, som många missar för att de tror att naturpreparat är "ofarliga" eftersom de kommer från naturen...