Jag är på totalt -9.5 kg nu med en ordentligt utplanande kurva efter två väldigt snabba inledande månader. Vilket känns bra. Att det går långsammare alltså. Mitt mål är att nå målvikt innan nästa sommar, vilket är en framflyttning från årets slut.
Det nästan mest glädjande är att pappa har blivit lite taggad av min pågående viktnedgång, han har bett om lite "coachning" i form av tips och trix. När mamma fick diabetes lyckades de snappa upp att lchf minsann är bra men såsom ofta är risken med sådana "rykten" så landade det såklart i en hchf-diet där de åt som vanlig men plötsligt hade en ursäkt att äta smör direkt ur paketet, fritera allt och ha grädde i kaffet - vilket gjorde att de exploderade i vikt. Jag kommer från en fettälskande familj
och de har verkligen svårt att konfronteras med att visst, nötter är bra, men kanske två matskedar jordnötter, men inte en 250-gramspåse vardera varje kväll. Nu satte vi oss på hans initiativ och räknade lite kalorier mest för att synliggöra vad deras normalkonsumtion resulterar i och det blev en ögonöppnare för honom. Så förhoppningsvis kommer han minska sin hjärtattacksrisk lite framöver