Alltså; allt du säger är sant, så när du ljuger rasar min världsbild. Förstått?
Precis så! Min förvirring var för några minuter total.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså; allt du säger är sant, så när du ljuger rasar min världsbild. Förstått?
Det är gott nån gång om året, MEN jag saknar akut grönsaker! Är någon grönsak rätt i sammanhanget?Mycket enkelt, skär tunna skivor från valfri halvtinad köttbit, stek i smör, färdigt. Om det blir torrt kan man hälla på lite vatten men det ska inte vara gryta/sås. Det är enklare att få riktigt tunna skivor om köttet är lagom fruset. Det är gott med någon slags svamp i och/eller några tranbär. Salt och peppar. Så är jag uppvuxen med att skav lagas och så ska det givetvis vara potatismos och lingonsylt till.
Det är gott nån gång om året, MEN jag saknar akut grönsaker! Är någon grönsak rätt i sammanhanget?
Jo. Jag såg det. Men.Lingon. Och svamp. Icke att förglömma potatisen.
Det är gott nån gång om året, MEN jag saknar akut grönsaker! Är någon grönsak rätt i sammanhanget?
Jag brukar ha broccoli till men å andra sidan kan jag äta broccoli med vad som helst som tillbehör. Annars är inte grönsaker något som serveras till, annat än potatis, svamp och lingon förstås
Broccoli är min lösning också. Men jag lever nästan på broccoli.
Svamp är ju inte ens en grönsak.
Och potatis är väl den minst grönsaksaktiga rotfrukten, även om den tillhör växtriket till skillnad från svamp.
Jag ber om ursäkt för att jag felaktigt kategoriserade svamp som en typ av växt.
Aha! När jag var i Colorado, i Boulder, närmare bestämt, såg vi massor av något djur som alla amerikaner kallade för elk. Det var inte älgar, utan något annat. Så det var kanske Wapiti.
(Jag tar inget ansvar för google translate.)
Min älgbit som blir morgondagens middag är fransyska. Innerlåret och färsen är redan uppäten. Blir stek av det, dvs brynt och sen in i ugnen med en termometer till röd temperatur. Visst är jag nästan vegetarian, men när jag väl äter kött, då ska det vara rött (eller rått -råbiff är läskigt gott!)
Kvällens middag blev som väntat ca 3 glas prosecco, en gindrink och libanesisk buffémat Nästa vecka SKA jag äta riktig mat….
I USA ar elk ungefar detsamma som kronhjort. Moose och Alg ar samma djur. Wapiti ar detsamma som en Svensk kronhjort (eller ocksa kallad for elk) Det ar major forvirring i namnet pa Alg mellan Sverige och USA. Formodligen for att det inte finns Alg (moose) i England, dar ar det storsta hjort djuret elk = kronhjort.
Jag hade (tursamt nog) pick-up trucken hemma sa jag kunde aka till stan och utratta arenden trots att min "normala" bil ar pa verkstaden. Den kalla korven med senap som jag at haromdagen var inte sa god, sa jag valde att stanna vid affaren och kopa lite kottfars sa kvallen's middag blev hamburgare. Gott aven om det inte var sarskilt "inspirerat".
Är inte det ren? Som i Rudolf.Då passar jag på att fråga; vad är en caribou? Viss reservation på stavningen...