Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lagade det som de palestinska grannarna i förorten på sin tid kallade för arabisk pyttipanna. På grund av brist på bondbönor tog jag vaxbönor. Det blev gott. Lite olika sorters öl till.

Har har vi fantastiskt vader med sol och straxt over 20*C ... och jag har ingen gas till grillen.:banghead: Jag har agnat dagen at att hogtrycks tvatta och var sa sugen pa grillat. suck.
Jag har lamfars sa det far bli en shepherds pie i stallet ... men irriterande ar det att jag glomde byta mina tankar. :mad:

I fredags blev det räkor som sagt - det visade sig att det blev firning av att jag har fått fast tjänst, så det passade ju bra! :D

I lördags gjorde jag pulled beef på nötbog. Första gången jag har gjort det från scratch och det blev väldigt gott.

Igår, lasagne som även är matlåda idag.

I fredags blev det räkor som sagt - det visade sig att det blev firning av att jag har fått fast tjänst, så det passade ju bra! :D

I lördags gjorde jag pulled beef på nötbog. Första gången jag har gjort det från scratch och det blev väldigt gott.

Igår, lasagne som även är matlåda idag.
Grattis!!!

Jäpp, i alla fall den här tråden. Den är min snuttefilt tror jag. Planerar glass till middag, sambon sover borta och BARNET ska få torsk med mandelpotatis och pepparrot. Jag tar liiiiiiiiiite fisk och sparar mig till den hemliga glassbyttan...

Min pappa gick och åt mandeltorsk i läkarnas matsal när jag skulle födas och sköterskorna skickade iväg honom att äta något när jag skulle födas.

Min pappa gick och åt mandeltorsk i läkarnas matsal när jag skulle födas och sköterskorna skickade iväg honom att äta något när jag skulle födas.

Gud vilket kasst inlägg det blev. Sköterskorna skickade alltså iväg honom för att fixa nåt att äta när det inte hände så mycket i förlossningssalen. Han fattade inte att han skulle gå till typ Pressbyrån utan trodde att det gick bra att äta på första bästa matställe han ramlade över - läkarnas matsal. Så där satt han svinnervös i sin Hang Ten-tenniströja och konverserade förlossningsläkarna. Tröjan finns kvar under namnet "förlossningsskjortan".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
Svar
12
· Visningar
355
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
28 433
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
4
· Visningar
126
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 484
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar