Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag böev det rödbetsbiffar, yoghurtsås med gurka, grönsallad samt vitlöksstekt blomkål. Väldigt gott (och snyggt på tallriken, jag funderade på att instagramma men lät bli :D).

Efterrätt om en stund i form av semla.

Min pappa gick och åt mandeltorsk i läkarnas matsal när jag skulle födas och sköterskorna skickade iväg honom att äta något när jag skulle födas.

Min sambo blev också ivägskickad på matjakt. Undrar om det är en strategi. Honom fick de efterlysa, han satt glatt och åt efter 20 timmars fasta (han klarar normalt tre timmar utan mat om han inte ska bli folkilsk).

Har bakat asfula bullar. BARNET fick utforma dem, vilket ledde till att all deg rann ut i ugnen. Skulle göra kransar men missade att tala om att man inte bör knöla ner degen i formen och ända upp till kanten...

Nej. Det är uteslutet. Bullar formgivna av BARN kan inte vara asfula. Det är en omöjlighet. Du menar att barnet har skapat personliga bullar. Du råkade säga fel, bara, troligen påverkad av mobiltelefonens strålning eller något liknande.

Eller så kanske hon inte tycker om sitt BARN! (Fast det är ju typ omöjligt, så det är nog strålningsförvirring ändå....) :eek:

Apropå semlor så bakade jag sådana i helgen. En sats, vi var typ tio pers och jag har ätit jag vet inte hur många under helgen. Ändå är skafferiet fullt med bullar och kylskåpet fullt med mandelmassa och grädde. Skulle slänga allt i frysen om det inte vore för att jag inte tror att cashewnötsgrädde inte gör sig bra i upptinat tillstånd. Så jag får väl fortsätta att tugga i mig semlor resten av veckan. PARTNERN är i det här fallet skitkass på att utföra sin hushålleliga plikt och lämnar helt samvetslöst uppgiften till mig. :rage:

Vi kan byta partners om du vill? Min är alldeles för bra på att äta upp kakor/godis, fastän han säger att han inte vill ha :(
Visst! Vi kör en wife swap (kan vara det vidrigaste tv-program som har producerats). Men jag måste varna dig om att min är storkonsument av glass men samtidigt kinkig i smaken. Hen lever på en speciell sorts häagen dazs (jag skämtar inte ens) så se till att ni har separat ekonomi!

Igår (och idag) fick det bli bönpaj (skalet är gjort på bönor) med tacofyllning.

10986341_921258414573585_1356362536_n.jpg

Till detta hade vi crispsallad, avocado, tomat, salsa och majs!

Visst! Vi kör en wife swap (kan vara det vidrigaste tv-program som har producerats). Men jag måste varna dig om att min är storkonsument av glass men samtidigt kinkig i smaken. Hen lever på en speciell sorts häagen dazs (jag skämtar inte ens) så se till att ni har separat ekonomi!

Separat ekonomi får det bli! Alternativt att jag köper hem all glass förutom rätt sort?

Min fungerar på följande sätt; vi handlar och jag frågar om han vill ha något. Han säger nej för att sen glufsa i sig allt jag köpt till mig :(

Separat ekonomi får det bli! Alternativt att jag köper hem all glass förutom rätt sort?

Min fungerar på följande sätt; vi handlar och jag frågar om han vill ha något. Han säger nej för att sen glufsa i sig allt jag köpt till mig :(
Så lömskt! Det låter som att ni inte Kompletterar varandra alls. Och det ska en göra i en tvåsamhet, har jag hört. Jag och min partner Kompletterar varandra utmärkt genom att jag inte vill äta hens djurförtryckande glass och hen inte vill äta min lakrits. Det är Äkta Kärlek! 1+1=7 och sådär.

Så lömskt! Det låter som att ni inte Kompletterar varandra alls. Och det ska en göra i en tvåsamhet, har jag hört. Jag och min partner Kompletterar varandra utmärkt genom att jag inte vill äta hens djurförtryckande glass och hen inte vill äta min lakrits. Det är Äkta Kärlek! 1+1=7 och sådär.

Jag kanske borde starta en tråd här inne om vårt problem? :( (fast då kommer väl alla säga DUMPA men det får en väl inte säga in det här PK-feminist-vegan-landet! :mad: )

Nej, @Killaloe, nu tror jag att @Trani alldeles har missförstått det här med Komplettering. :(

Du och din partner tycks Komplettera varandra utmärkt - förutsatt att du är Kvinna och partnern Man, förstås, annars blir det ju helt fel. Du planerar och genomför inköpen, han äter upp. Det är ju perfekt Komplettering och absolut inget problem! För du menar väl inte att han ska planera sina måltider i förväg? Nej, så dum jag är, det kan du ju inte mena.

Nej, @Killaloe, nu tror jag att @Trani alldeles har missförstått det här med Komplettering. :(

Du och din partner tycks Komplettera varandra utmärkt - förutsatt att du är Kvinna och partnern Man, förstås, annars blir det ju helt fel. Du planerar och genomför inköpen, han äter upp. Det är ju perfekt Komplettering och absolut inget problem! För du menar väl inte att han ska planera sina måltider i förväg? Nej, så dum jag är, det kan du ju inte mena.
Ursäkta mig men du vet väl ändå ingenting om sådant här som Kompletterande Tvåsamhet? Du vet väl inte ens om du har en PARTNER över huvud taget.

Ursäkta mig men du vet väl ändå ingenting om sådant här som Kompletterande Tvåsamhet? Du vet väl inte ens om du har en PARTNER över huvud taget.

Ursäkta mig, unga dam, men min teoretiska kunskap på området är betydande. Jag skulle tro att jag påbörjade min bildning på området innan du var född.

När det gäller min(a) partner(s) så kan jag knappt räkna dem alla, än mindre avgöra vilka de är, så vad menar du att jag inte vet om komplettering? De kompletterar mig perfekt, allesammans!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
Svar
12
· Visningar
355
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
28 433
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
4
· Visningar
126
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 484
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar