Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åt jag rester från gårdagen: torsk i currysås.
Första gången jag lagat det och det var suuupergott :)

10407263_10152465711001841_5981245178590363580_n_54bd2d902a6b2256d2fa5c2f.jpg

Särbon hittade fina svenska kycklingar till bra pris på Willys i förra veckan och köpte två. Han hade också gått igenom mina matlagningsböcker så nu står det två kycklingar i ugnen med lite Libanon-stuk. Gemensamt för dem är att de penslas under tillagningen med en blandning av smör, honung och citronjuice samt är kryddade på utsidan med svartpeppar och salt.

Den ena är fylld med div örtkryddor, vitlök, tomater och rödlök och den andra med färsk röd chilipeppar, ingefära, vitlök, tomater och rödlök (han hällde lite rom över den också).

Jag tror det blir gott för det luktar gudomligt i köket! :d Plus vilken lyx att bli bjuden på mat!

Inspirerad av förra veckans mästerkock blev det Ceasarsallad här efter Jamie Olivers recept. Mycket gott, men set känns inte direkt salladsnyttigt med tanke på mängden olivolja i maten :D

Inspirerad av förra veckans mästerkock blev det Ceasarsallad här efter Jamie Olivers recept. Mycket gott, men set känns inte direkt salladsnyttigt med tanke på mängden olivolja i maten :D

Haha jag som har spansk sambo som lagar i princip all mat här hemma är van vid stora mängder olivolja till det mesta, mums :d

Jättegod gräddbaserad gryta på innanlår, ris, majs (fryst, tillagad), brysselkål. Ett glas dyr chianti, julklapp till sambon men han var snäll nog att bjuda på ett glas. :)

Fått önskemål om kålpudding. Jag som tänkte göra lammfärsbiffar med getost... Har i och för sig aldrig ätit det och älskar kål, men känner mig skeptisk. Kan det vara gott? Alltså gott om man är vuxen och inte äter stuvade makaroner (eller makaroner öht) BARNET är snorigt och vill endast äta gröt och apelsin.

Fått önskemål om kålpudding. Jag som tänkte göra lammfärsbiffar med getost... Har i och för sig aldrig ätit det och älskar kål, men känner mig skeptisk. Kan det vara gott? Alltså gott om man är vuxen och inte äter stuvade makaroner (eller makaroner öht) BARNET är snorigt och vill endast äta gröt och apelsin.

Nej, kålpudding är inte gott :yuck: enligt alla som tycker om det var min mammas kålpudding fantastisk och jag matvägrade efter att ha provat den en gång.

Man brukar väl iofs inte ha stuvade makaroner vare sig i eller till kålpudding?

Är det BARNET som vill ha det? Hur vet detsamma vad kålpudding är? Jag har inte sett det sedan 70-talet.

Man brukar väl iofs inte ha stuvade makaroner vare sig i eller till kålpudding?

Är det BARNET som vill ha det? Hur vet detsamma vad kålpudding är? Jag har inte sett det sedan 70-talet.

Jag klassar det som samma typ av mat. Gillar man stuvade makaroner brukar man gilla kålpudding och isterband också.

Det måste vara förskolans fel. Vet inte var det skulle komma från annars.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
640
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 603
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
6
· Visningar
375
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar