har nog inte tänkt så långt, det blir bara vi två. Ska kolla med henne!
Queso iberico är och grottlagrad gruyere.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
har nog inte tänkt så långt, det blir bara vi två. Ska kolla med henne!
Tryffelsalami är så gott! Bäst är att äta den när man plockar upp resten ur matkassen.
Åt rester av pasta och svamp från igår till lunch. Pasta vinner inte särskilt mycket på att simma i sås över natten, faktiskt.
Istället för middag efter stallet, min nya favoritsmörgås: valfritt bröd, bred på labneh (färskost gjord på getyoghurt, finns på Hemköp) och strö över granatäpple och hackade valnötter. Galet gott!
Idag blir det experiment. Jag älskar cajun men min mage älskar inte paprika (eller ja, den hatar paprika är väl närmare sanningen!). Det blir lite svårt då. När särbon var här började experimentet och jag ska som sagt fortsätta idag. Extra het chorizo skuren till slantar (det är paprika i den men man använder så lite av den så det gick bra) och kycklingfiléer skurna till kuber som kokas i krossade tomater kryddade med färsk jalapeño, stjälkselleri, vitlök, lök, oregano, svartpeppar och fond. Till det blir det kamutvete, jag hade glömt hur gott det är!
Jag längtar också efter min leverans från UK, jag gick wild&crazy på en chilisida igår och köpte en massa spännande chilisorter. Av någon anledning tycker min mage att chili är ok
@Mabuse: Jag använder många sorters chili, däribland ancho, så jag får till lite cajun-stuk iaf. Det är märkligt att chili går bra men minsta lilla paprika ställer till det rejält! Jag ser verkligen fram emot att få chilin jag beställde från England, det ska bli så spännande att prova.
Jag tänkte använda bacon istället för chorizo i min cajungryta, det ger ju must och lite röksmak. Sedan får jag dra på med olika sorters chili för att få till smaken. Tur att jag tål blekselleri iaf! Plus att det var ju lite roligt att jag fick särbon som var så anti till selleri att prova och upptäcka att det blev gott.
Chilipaj, gurka och gräddfil.