Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min middagsgäst har fastnat på vårdcentralen med sin dotter. Maten blir enkel. Pasta med trattkantareller, skogschampinjoner, lök och rucola i någon sorts sås gjord på en skvätt vitt vin och kryddor. Torkad skinka och riven parmesan till. Vatten i glasen pga kvardröjande julkilo.

Det är en kvarleva från en gammal användare som skrev BARNET så fort hen tyckte att någon inte satte BARNET framför allt. Tänk på BARNET!!!

Som GodMor gör jag givetvis detta. Ibland tänker jag även på HUNDEN eller PARTNERN.
Jaså heter det PARTNERN? Jag är inte en GodMor men eftersom jag givetvis i egenskap av Kvinna eftersträvar att vara en God Sambo så får jag skärpa mig och visa den aktning som PARTNERN förtjänar.

Jag har en kryddig grönsakssoppa på spisen. Piri piri, sriracha, paprika, röda linser, rotselleri, morötter och purjolök. På grund av brist på bröd och jäst så har jag bakat muffins på majsmjöl, kryddade med basilika och ramslök. Jag hoppas att det ska falla PARTNERN i smaken. Särskilt som jag idag har varit ute och köpt jävligt dyr födelsedagspresent till PARTNERN. Som jag givetvis kräver tacksamhet för i gengäld.

Jaså heter det PARTNERN? Jag är inte en GodMor men eftersom jag givetvis i egenskap av Kvinna eftersträvar att vara en God Sambo så får jag skärpa mig och visa den aktning som PARTNERN förtjänar.

Jag har en kryddig grönsakssoppa på spisen. Piri piri, sriracha, paprika, röda linser, rotselleri, morötter och purjolök. På grund av brist på bröd och jäst så har jag bakat muffins på majsmjöl, kryddade med basilika och ramslök. Jag hoppas att det ska falla PARTNERN i smaken. Särskilt som jag idag har varit ute och köpt jävligt dyr födelsedagspresent till PARTNERN. Som jag givetvis kräver tacksamhet för i gengäld.

Du fick det rätt fram till att du skulle börja ställa krav:eek:

Men jag har lärt mig här på buke att man alltid ska kräva tacksamhet när man ger någon en gåva. Eller gäller det bara när jag ger till utlänningar? :confused: Min PARTNER har okänd härstamning så borde jag inte ändå räkna hen som utlänning/bastard?

Klart du ska kräva tacksamhet! För det är du värd! Gåva utan motprestation är intet värd, så se till att P får veta vad den kostade också så Din present har motsvarande värde.

Bubbelvatten till biffarna. Mycket gott (det är ju en MATtråd gudbevars).

Slängde ihop en snabb laxröra med bönpasta till idag! Supergott :)

10932554_765280620227815_777059369_n_54bffec1e087c3651fe975ff.jpg

fiskgryta på torsk med grädde, purjo, vitlök, tomat och bladpersilja och citron. Blev inte jättegod faktiskt fast jag försökte krydda ordentligt.

På fredag ska jag hem till en kompis och har lovat att ta med lite charkuterier. Jag insåg dock att jag bara ätit sånt ute och aldrig köpt hem från affären så jag känner mig lite rådvill.

Brukar de ha ok charkuterier att äta som plock/kallskuret i köttdisken i lite större mataffärer? Har inte tid att åka förbi någon saluhall eller urban deli eller annat.

Det tycker jag absolut att de har @Diskurs :) Jag älskar delikatessdisken på mitt Hemköp, där finns verkligen allt och de hjälper dig säkert att plocka iordning lite olika sorter.

På fredag ska jag hem till en kompis och har lovat att ta med lite charkuterier. Jag insåg dock att jag bara ätit sånt ute och aldrig köpt hem från affären så jag känner mig lite rådvill.

Brukar de ha ok charkuterier att äta som plock/kallskuret i köttdisken i lite större mataffärer? Har inte tid att åka förbi någon saluhall eller urban deli eller annat.

Det brukar inte vara några problem. Rekommenderar tryffelsalami och spianata calabrese (båda finns på min lokala Ica Maxi så de är inte så ovanliga) så får man både en mild och en stark med mycket smak. Kanske lite jamon serrano också?

Och lite goda oliver och soltorkade tomater och någon färsk frukt! Ska någon annan ta med bröd, ost, röror? Tycker lätt att det blir så väldigt köttigt på en charkbricka, gott med annat med ju :d

Och lite goda oliver och soltorkade tomater och någon färsk frukt! Ska någon annan ta med bröd, ost, röror? Tycker lätt att det blir så väldigt köttigt på en charkbricka, gott med annat med ju :d

har nog inte tänkt så långt, det blir bara vi två. Ska kolla med henne!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
637
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
637
· Visningar
28 576
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
5
· Visningar
325
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar