Nix! Tänkte inte på att det kan finnas där. Föreställer mig att de snarare har färdig mock chicken på burk men får ta och kolla!Provat asiatiska butiker?
Ser också att det går att beställa på veganlife för 65 spänn/kg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nix! Tänkte inte på att det kan finnas där. Föreställer mig att de snarare har färdig mock chicken på burk men får ta och kolla!Provat asiatiska butiker?
Alltså det får nog blir det. Jag har nämligen precis farit runt halva staden i jakt på glutenmjöl.
Gick först till min vanliga eko/veggo-butik men där var det slut. De "får kanske in om två veckor, kanske inte" (). Gick till två hälsokostbutiker som båda sa "nix, nej, aldrig haft" och hänvisade mig tillbaka till butiken jag gick till först. Icat som har jättesortiment av veggo- och ekogrejer hade inte heller. Återstår väl att köpa på nätet.
Jag fick i alla fall en skön promenad i underbart väder. Jävla seitan.
Ja använd inte termer som du inte vet vad det är hörrö.Nu hade du kunnat bespara dig all denna motion om du bara varit mer hipstersk och gjort seitan från grunden med vetemjöl istället!
... Oj, förlåt! Jag menar förstås glutenfritt mjöl!
Jag blir helt inspirerad av beskrivningen! Som om jag inte hade nog med mina egna odlingar, förutom att behöva leta upp en ödetomt och guerillaodla seitanråvaror dessutom.
I dagens lunchlåda från det Lillgrådiska köket har det för övrigt - föga överraskande - serverats en pasta med bas av karljohansvamp, uppblandat med annan sopp samt purjolök, en slurk vitt vin och grädde.
Ganska bra svar Ulf the mansplainer fick: "[...]Om du surfar runt en sväng på vår webbsida så märker du nog snabbt att det är just gluten vi använder oss av i våra recept. Tack för visat intresse!"
Att man (Ulf!) inte vill rädda ansiktet en smula och säga "hoppsan jag missförstod"?
Åh, avundsjuk! Min far kom precis in med en näve gigantiska svampar som han inte visste vad de var, men de var säkert goda! Han hade hittat dem precis bredvid ett gäng kantareller!
Jag vet inte heller vad de är för något.
Blir ingen svamp i maten ikväll.
Jag kom på mig själv med att tänka "alltså, det kanske skulle gå att tjäna pengar på detta...?" direkt efter att jag skrivit det.Jag blir helt inspirerad av beskrivningen! Som om jag inte hade nog med mina egna odlingar, förutom att behöva leta upp en ödetomt och guerillaodla seitanråvaror dessutom.
Köttfärsgratäng ur frysen...inte så spännande men det gick fort .
Apelsintimjan låter spännande, vad är det?Gjort en grym pasta. Karl-Johan, gula kantareller, apelsintimjan, vitlök, chili, salladslök, salt och peppar, god kycklingfond. En tortellini med svamp/pancetta till. Toppat med ett mirakulöst gott rödvin.
Apelsintimjan låter spännande, vad är det?
Gissar att det är något liknande citrontimjan? Min favoritkrydda i sallader, bara att repa några stänglar och blanda ned