Tittar in i ditt kök del 27

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 075
  • Visningar Visningar 51 552
Vi har gjort med tomatsås, mozzarella och lagt på lufttorkad skinka och ruccola efteråt.
Creme fraiche, ost, rödlök, sen har vi lagt på räkor och rom efteråt.
Oväntat gott var en sötare variant med creme fraiche, päron, brieost, valnötter och honung.
tack, bra inspiration till något nytt.

Ikväll blev det ugnsbakad sötpotatis, lax, sallad (babyspenat, röd mangold och tomat) och tzatziki till. Gott, och det blev en matlåda till mig också (sambon gillar inte att värma upp sånt som bakats i ugnen)! :d

Tänkte laga kycklinglår i ugnen, som ska marineras i något asiatiskt-aktigt, soja, honung, lime, vitlök mm. 😊. Serveras med ris och någon slags gurksallad med samma smaker, chili, koriander, soja och annat gott! Mannen har önskat sig äppelsmulpaj, så det blir det till efterrätt!

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 007
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 636
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 071
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
93 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka