Tittar in i ditt kök del 27

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 982
  • Visningar Visningar 43 574
Visa bifogad fil 162296

Till efterrätt en sorts chokladdröm. Det understa lagret är en brownie, på den är det en chokladkräm och spritsat uppe på är chokladgrädde. Den här riktigt smälte i munnen, otroligt god. Inte svår att göra men lite tidskrävande, men väldigt smidigt att allt kunde förberedas dagen innan. Det enda jag gjorde samma kväll var att skärma upp den och vispa grädden. Väldigt lämplig efterrätt alltså när man har mycket annat som ska göras.
Wow! En chokladälskares dröm. Har du recept att dela med dig av? :love:

Skulle egentligen laga kött idag för alla hjärtans-middag (bra ursäkt!). Men båda var sugna på något fiskigare, så det blir plock.

Kallrökt lax, som smakar ordentligt vedrökt :love:
Skalat lite räkor för skagen och bara äta, lite chark och ett par ostar.
(Le Campaigner, den godaste, gräddigaste kittost man kan tänka sig, och lite gruyere).

Grekisk paj
IMG_4423.webp

Igår lite färdigt med delikatessbomber med räkor, färska räkor, baguette och aioli, kycklingvingar, Blue cheese dip och pommes.

Idag helstekt ryggbiff med vitlökssky, friterad potatiskaka med senapsfraiche och rotselleripuré. Och sen gav jag mig på en såndär triple chocolate brownie (brownie, chokladkräm och mjölkchokladvisp) toppad med jordgubbar signerad Roy Fares som nån postade i nån tråd här alldeles nyligen.

Igår åt vi ostron med en ingefära-vinegrette till förrätt, cremant i glasen. Ugnsstekt laxsida med ris och en vitvinssås till huvudrätt.

Idag blir det vegetarisk moussaka. Det är ett halvdagsprojekt men brukar bli väldigt gott.

Lunch blev en vego-bowl från ett sushiställe att äta på tåget. Middag blir en upptinad janssons frestelse, köttbullar och ugnsrostad broccoli.

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 820
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 368
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 850
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Ridskoleryttare
  • Födda -21
Tillbaka