På dagen idag var jag och köpte pad thai med tofu och utan ägg, man får så mycket mat där att jag nu ser fram emot tre måltider med thaimat. Mmmm!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det saknar jag mest med att bo i Visby; thai-vagnen vid Ica maxi! Den enda som man var okej med att hon kallade en "lilla gumman". Bästa pad thai jag ätit!På dagen idag var jag och köpte pad thai med tofu och utan ägg, man får så mycket mat där att jag nu ser fram emot tre måltider med thaimat. Mmmm!
Jag har fått några riktigt fina biffar. Har ni förslag på något roligt recept? Skulle vilja ha lite variation till pommes och bea.
Flambering och konjaksbemängd sås är en lyxig och bra kombo!Hasselbackspotatis och rödvinssås? Eller den här rostade vitlöksskyn med konjak https://www.ica.se/recept/rostad-vitlokssky-med-konjak-721428/
En annan kul grej är ju att flambera biffarna också, det är ju heller inget en gör varje dag (inte jag iaf ).
Var köper du cantadou med den smaken? Har letat i flera månaderEn god sås till kött om man vill göra det enkelt för sig är att värma och röra ihop en burk creme fraiche, en burk cantadou 4 peppar och lite fond eller soja. Sen kan man strö över lite lätt smulad rosépeppar vid servering så blir det lyxigt med noll ansträngning.
Har inte köpt på länge men det brukar finnas på vanliga mataffärer typ Ica m.fl.Var köper du cantadou med den smaken? Har letat i flera månader