Tittar in i ditt kök del 27

Jordärtskockssopp-säsongen är officiellt inledd. En av de mest perfekt timade grönsakerna att odla, bara ligger och väntar i jorden i januari när man som mest vill ha något billigt, värmande och extremt lättodlat + många gånger lite lättare måltider som soppa. Och sedan att det dessutom är supergott är inte alls en nackdel.

Har (efter många försök) hittat en tonfiskröra/sallad jag verkligen tyckte om!
Tonfisk i vatten
Majs
Tomat
Bladsallad (någon slags mix, går säkert bra med typ babyspenat också)
Fetaost
Selleri
Salt och peppar
Smaksatt creme fraische med tomat och basilika

Åt det på macka, men går säkert att äta till typ bakpotatis eller något liknande. Eller som det är direkt ur burken!

En god sås till kött om man vill göra det enkelt för sig är att värma och röra ihop en burk creme fraiche, en burk cantadou 4 peppar och lite fond eller soja. Sen kan man strö över lite lätt smulad rosépeppar vid servering så blir det lyxigt med noll ansträngning.

En god sås till kött om man vill göra det enkelt för sig är att värma och röra ihop en burk creme fraiche, en burk cantadou 4 peppar och lite fond eller soja. Sen kan man strö över lite lätt smulad rosépeppar vid servering så blir det lyxigt med noll ansträngning.
Var köper du cantadou med den smaken? Har letat i flera månader 😊

Fick ett infall och gjorde den där fisken det bjöds på i skolan. Inte helt som jag minns den men ganska okej. Något fattades, oklart vad.
20250114_170342.webp

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 723
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 181
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 584
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat