Tittar in i ditt kök del 27

Ja precis. Det är ju en klassiker så jag hade förväntningar. Jag vill väl ha starkare smaker gissar jag.

Antingen kryddade du inte ordentligt eller hade ett daligt recept. Philly Cheesesteake ar sjalva "sandwichen", vilken sorts kott man har, att det ar brynt ganska hart i kanterna, och osten ... resten, som lok, svamp, kryddor, etc ar lite olika beroende pa vem som gor sandwichen.

Antingen kryddade du inte ordentligt eller hade ett daligt recept. Philly Cheesesteake ar sjalva "sandwichen", vilken sorts kott man har, att det ar brynt ganska hart i kanterna, och osten ... resten, som lok, svamp, kryddor, etc ar lite olika beroende pa vem som gor sandwichen.
Eller så passar inte det hela @Nebraska ändå.

Jag brukar göra efter ungefär det här receptet och det är ganska packat med smaker, upplever kanske att det blir en lite för mäktig och ”powerful” grej om man inte är väldigt sugen på att hugga i något rejält. Men som sagt en absolut favorit hos vissa i hushållet.

https://hotorgshallen.se/recept/philly-steak-sandwich/

Det står bara ”ost”, men jag tycker det funkar bäst med cheddarost.

Senast ändrad:
Restomelett till frukost.

IMG_8003.webp

Jag brukar göra efter ungefär det här receptet och det är ganska packat med smaker, upplever kanske att det blir en lite för mäktig och ”powerful” grej om man inte är väldigt sugen på att hugga i något rejält. Men som sagt en absolut favorit hos vissa i hushållet.

Mäktigt var kanske rätt ord. Jag valde pepperjackost just för att få lite mer styrka.

Det är grönsaksresterna från förra lördagens fondue, så bitar av lök, zucchini, paprika, champinjoner, vitlök och chili - och sedan bara 2 ägg, en skvätt grädde o salt o peppar.
Blir den bättre på grädde istället för vatten? Jag får aldrig min stabil och bra så att jag kan vika den ens, utan den är rinnig, men gör på två ägg och vatten.

Blir den bättre på grädde istället för vatten? Jag får aldrig min stabil och bra så att jag kan vika den ens, utan den är rinnig, men gör på två ägg och vatten.

Jag tycker omelett blir bättre på grädde, den blir alldeles för torr med vatten. Jag använder en skvätt grädde när jag gör äggröra också, samt rör in en klick creme fraiche just innan den är färdig.

Jag tycker omelett blir bättre på grädde, den blir alldeles för torr med vatten. Jag använder en skvätt grädde när jag gör äggröra också, samt rör in en klick creme fraiche just innan den är färdig.
Äggröra har jag aldrig gjort eller ätit faktiskt, hart aldrig förstått grejen med. :) Men just omelett åt jag mycket som ung vuxen pga dess enkelhet, lätt att variera och att det är gott och matigt, om man vill. Tyvärr har jag nog aldrig lyckats sådär fint som många visar bilder på. Duger åt mig men vore kul att lyckas perfekt. ska testa grädde, har fått lära mig vatten, ägg, salt och peppar som grund, sedan hemkunskapen i skolan. Hemkunskapsboken var min bibel i många år :D

Jag har lätt för att bränna undersidan och ovansidan är rinnig istället för att hela är fast i formen. Även om jag sänker värmen på plattan. Då har jag istället haft problemet att jag upplevt att den inte vill bli färdig.

Äggröra har jag aldrig gjort eller ätit faktiskt, hart aldrig förstått grejen med. :) Men just omelett åt jag mycket som ung vuxen pga dess enkelhet, lätt att variera och att det är gott och matigt, om man vill. Tyvärr har jag nog aldrig lyckats sådär fint som många visar bilder på. Duger åt mig men vore kul att lyckas perfekt. ska testa grädde, har fått lära mig vatten, ägg, salt och peppar som grund, sedan hemkunskapen i skolan. Hemkunskapsboken var min bibel i många år :D

Jag har lätt för att bränna undersidan och ovansidan är rinnig istället för att hela är fast i formen. Även om jag sänker värmen på plattan. Då har jag istället haft problemet att jag upplevt att den inte vill bli färdig.

Jag gör faktiskt äggröra oftare än omelett men det är ju bara vad en föredrar. Gör jag omelett är det allt som oftast tamago, dvs japansk omelett till sushi (den innehåller inte grädde men den går att vika, annars blir det ju inte tamago).

Det jag reagerade pa var att @Nebraska tyckte den var lite smaklos.
Sedan har vi annat brod till Philly Cheesesteaks har (eller nastan alla sandwiches) brod som har mjuk skorpa sa det ar lattare att ata.

Prova att ha i en eller tva matskedar mayonas i stallet for vatten i omeletten, eller i scrambled eggs. Aggen blir mjuka och fluffiga ... och omeletten sa god.:)

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 709
Senast: Pilot
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 169
Senast: Ramona
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 549
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka