Har gjort Flygande Jakob för andra gången i mitt liv, ett av mina många guilty pleasures. Så himla gott. Nu paltkoma som jag försöker dämpa med ett glas vitt.
YUM!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har gjort Flygande Jakob för andra gången i mitt liv, ett av mina många guilty pleasures. Så himla gott. Nu paltkoma som jag försöker dämpa med ett glas vitt.
Bakar bröd, blir skitdåligt. gjorde dock god cevapici med padrones, mjälla små lökchen, hummus och lite krafs.
Ja, det var faktiskt makalöst gott. Men det är en sådan där rätt som jag hinner tänka "men kan det här verkligen bli gott?" minst sju gånger under tillagningsprocessen
Ost, bröd och kaffe - det låter som att du har fått ett ovanligt bra grepp om den franska livsstilen på bara 24 timmar! Jag är väldigt avundsjuk, för övrigt! Måste nog gå till mitt lokala bageri och tröstshoppa en croissant eller två till frukost imorgon tror jag.Önskar så att jag kunde skriva att jag är på KONFERANGS. Men är i Paris. Buhu. (Försöker skryta.)
Anlände sent och nöjde mig med fransk öl till kvällsmat igår.
Idag bestod frukosten av Café crème och un croissant. (Nej jag kan inte franska.)
Lunch bestod av ostbricka med baguette vid Sorbonne och mer Café crème.
Vilar i min kompis lägenhet, sedan ska det bli camenbert, happy hour och förhoppningsvis musslor om jag får bestämma (vilket jag får p.g.a. snäll kompis).
@Pilot tycks vara helt acklimatiserad. Ingen kulturkrock där, inte!Ost, bröd och kaffe - det låter som att du har fått ett ovanligt bra grepp om den franska livsstilen på bara 24 timmar! Jag är väldigt avundsjuk, för övrigt! Måste nog gå till mitt lokala bageri och tröstshoppa en croissant eller två till frukost imorgon tror jag.
Ikväll gjorde sambon skaldjurspasta med gräddig sås. Han hade i räkor av olika slag, bläckfisk och musslor. Till det nya favorit-rosén. Så galet gott!
Vovvi mkt sugen hon med! Visa bifogad fil 32645
Jajjemän! Så fin färg på det också!Vilket rosé? grand recolte?
Jajjemän! Så fin färg på det också!
Misstänkte det! Jag gick en hel del på färgen vid köp.Jag tog det på färgen en favorit här också.