Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej @Hyacinth - jag tycker att vattenmelon är överskattat. Tacka vet jag sura små physalis.

Jag gillar inte dem heller:D men jag odlar dem👍

D66C9CFB-B921-438A-86D5-B28F811AFA5F.jpeg


Jag gillar bär och grapefrukt och rabarber, klarbär och typ sånt. Är allergisk mot alla stenfrukter. Apelsiner är äckelsött. Bananer med.
Jag äter i händelse av Kris och Krig.
 
Jag gillar inte dem heller:D men jag odlar dem👍

Visa bifogad fil 32394

Jag gillar bär och grapefrukt och rabarber, klarbär och typ sånt. Är allergisk mot alla stenfrukter. Apelsiner är äckelsött. Bananer med.
Jag äter i händelse av Kris och Krig.
Jag är inget fan av frukt heller egentligen. Min hund äter mer frukt än jag...
Blåbär är dock det bästa jag vet, tur att jag gått ut i skogen hela våren och hotat blåbärsriset med åtgärder om de inte sätter igång snart. Nu är det fullt av dem överallt!
 
En skojig liten sallad på gröna sojabönor marinerade i olivolja, limejuice, chili, finhackad rödlök, koriander, ingefära och soja i afton, med stekta tonfiskkotletter och ett par minipaprikor som fick snurra med i stekpannan en stund. Gott och känns übernyttigt tack vare grön färg, bra skjuts och tuggmotstånd!

32429
 
En skojig liten sallad på gröna sojabönor marinerade i olivolja, limejuice, chili, finhackad rödlök, koriander, ingefära och soja i afton, med stekta tonfiskkotletter och ett par minipaprikor som fick snurra med i stekpannan en stund. Gott och känns übernyttigt tack vare grön färg, bra skjuts och tuggmotstånd!

Visa bifogad fil 32429

Testa tonfisk med liiiite honung och wasabi! Det är
Grejer det.
 
All denna svamp jag har kvar :meh:
Vill ju plocka ny i år så jag får öka takten på ätandet. Den fick bli en kvällsmacka med rött. Stekte trattisar med vitlök och slog på lite grädde som fick puttra in tillsammans med lite parmesan. Typ stuvning. Några rejäla tag med pepparkvarnen över kladdet. Åt på rostat surdegsbröd.
 
32435


Mungbönpasta med lite grönt: broccoli, svartkål, purjoblast. Blandad sallad från pallkrage och växthus, idag med egensamlade blåbär och en ynklig polkabeta (gallringsoffret). Åt detta till lunch och middag, efter några timmar i kylen var bönpastan typ torr och hård... :cautious:
Men nykokt var den jättegod, otippat nog. Mycket bättre än linspastan jag åt häromsistens.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
25 764
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
456
Senast: Migo
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 342
Senast: Fibusen
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 453
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp