Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vissas smaklökar i den här tråden är ju minst sagt diskutabla så omöjligt att veta om en har vettiga åsikter gällande annat viktigt, så som ostkaka / team
Melon

En är väl inte vrickad, om än en smula knäpp.
Min kära partner hävdar att jag har fel på smaklökarna. Inget är för bittert eller surt, men jag har svårt för sött.

32456

Blir typ samma sak till lunch varje dag: grönt från trädgården. Idag vitlöksfräst tofu (ej hemodlad) med svartkål, lila vaxbönor (ändrar tyvärr färg vid kokning) och sallad med jättegoda morötter! Och årets första gurka!

Idag grillade vi högrevsburgare med cheddarost och ngt delux-bröd. Stoppade i sallad, saltgurka, tomater, rödlök, dressing, ketchup, senap.
Sambon var ashungrig och grillade även färska majskolvar och bifftomater. Jag orkade en sån monsterburgare och inget mer.
Han tryckte i sig 2 samt majs och bifftomat x 2. Sen ville han ha glass medan jag drabbats av palt-koma och låg avsvimmad i soffan. Fattar inte var allt tar vägen på honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
383
Senast: cassiopeja
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
37 38 39
Svar
765
· Visningar
33 823
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
948
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
786
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Sytråden del 4
  • Budget