Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick tips av @VLMF för ett tag sedan om hur en ska äta rostmacka - alltså med honung, havssalt och svartpeppar. Jag fegade ur lite med pepparn men alltså havssalt och honung! Vilken kombo! Frågan är om jag kommer äta något annat på mackan framöver![]()
Jag glömmer aldrig smör!Och smör, glöm inte smöret!![]()
Det fina med en alldeles vanlig rostad macka med smör och honung är ju smörets sälta mot honungens sötma.Och smör, glöm inte smöret!![]()
Onsdagsmiddag - löjromspizza!
Gjorde en frasig pizzabotten, kletade på cremefraise och hyvlade över rikligt med lagrad parmesan. Lät pizzan kallna till ljummen och körde sedan på topping med kalixlöjrom, rödlök, gräslök och klickade ut lite cremefraise. Skivade tunna citronklyftor och la över. Oerhört gött!
![]()
Visa bifogad fil 18527
En bra sak med att ha ett jobb är att man ibland blir bjuden på restaurang via jobbet. Idag i Malmö. Jag åt på Sajvva, om det är bekant för trådens malmöiter? Jag tyckte att det var jättegott! Vi fick dumplings till förrätt och sedan tog jag en typ kimchiburgare. Det var portobello som burgare och chili och sallad och nån sorts veg bulgogi och lite av varje. Som en köttmiddag, fast vegetarisk och mycket god.
Sedan cyklade jag 4 mil till mitt vandrarhem. Öresundståg är så bra, en får ta med sin cykel!
Det var mitt eget upplägg, faktiskt. Tåget gick inte ända fram pga bonnlandet. Och jag håller ju på att bli biloberoende, så bil/taxi gick ju bort.OT Vad är det för jobbresor du utsätts för??? Cykla 4 mil till ett vandrarhem??? Alltså, jag har inget emot varken vandrarhem eller cykelturer, men i jobbet skulle jag inte acceptera det upplägget.![]()
Åh, det låter ju fullkomligt briljant! Måste absolut testas så fort jag har fått tag i rostbröd...Fick tips av @VLMF för ett tag sedan om hur en ska äta rostmacka - alltså med honung, havssalt och svartpeppar. Jag fegade ur lite med pepparn men alltså havssalt och honung! Vilken kombo! Frågan är om jag kommer äta något annat på mackan framöver![]()
Trötta hemma. Jag instruerade partner i att tillaga som färska tortellinisar (arrabiata och pecorino) på @Hyacinth s vis, och så skördade jag basilika av vilken hen gjorde pesto med extra allt. Rödtjut till.
En INFLUENCER.Alltså! Jag har blivit ett matfenomen!
En INFLUENCER.
Hur gör du förresten paella-ish?
Ja. Du skrev om det en gång och nu börjar jag bli redo.