Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad använder du för recept till ugnspannkaka?

Första bästa google-recept tänkte jag och så har jag kanske i ett extra ägg :D Det är så länge sedan jag lagade det att jag inte "har" något recept. Men tänkte byta ut mjölken till iKaffe för jag har en öppnad som behöver förtäras.

Jag tycker att du kan bo lite närmare mig. Då kunde jag råka komma förbi vid middagstid emellanåt...:angel:
Nej nej, det är ju du som bor för långt bort ju! Det trodde jag vi var överens om?!

@VLMF är det inte rätt vanligt att använda sidfläsk i ugnspannkaka? (säger jag som vägrar äta det, om det inte är ugnspannkaka med äpple eller björnbär :angel: :D)

Nej nej, det är ju du som bor för långt bort ju! Det trodde jag vi var överens om?!

@VLMF är det inte rätt vanligt att använda sidfläsk i ugnspannkaka? (säger jag som vägrar äta det, om det inte är ugnspannkaka med äpple eller björnbär :angel::D)
& @VLMF hemma hos oss, aka familjen kinkig, brukar vi göra ugnspannkaka i muffinsformar så att alla får smaksätta med det dom vill. :D
Sambon kör bacon, jag blåbär eller äpple och barnet bara vanilj.

Tog precis ut ugnspannkakan! Det blev bara kapris i, pga väldigt sen matlagning och extrem hunger och ynk. Blandade bönor (stora vita, kidney, och kikärter) med finhackad rödlök, hackade cocktailtomater, persilja, citronjuice, vitvinsvinäger, flingsalt och svartpeppar. Ska testa lite olika tillbehör till ugnspannkakan: mammas lingonsylt, fjolårets äppelmos, och keso. Tack för alla tips, tråden!

Väldigt inspirerande matlagning idag (det märks verkligen när jag lagat mat till mig själv). Pasta med soltorkade tomater, körsbärstomater, fetaost och pesto. Saknar du fortfoarande möjligheten att komma över på middag @Koltrast ?! ;)
Det är ändå sällskapet jag är ute efter. :D
Dessutom klår det där min middag! Fullkornspasta kokt i förrgår uppvärmd med bladspenat, squash, keso, olivolja, salt och svartpeppar. Jag som skulle gjort lasagne.

Det är ändå sällskapet jag är ute efter. :D
Dessutom klår det där min middag! Fullkornspasta kokt i förrgår uppvärmd med bladspenat, squash, keso, olivolja, salt och svartpeppar. Jag som skulle gjort lasagne.
Ja sällskapet är ju detsamma! Fick dessutom fantastiska drycker levererade idag (av en fenomenalt sympatisk typ) vilka såklart testades till maten (nåja, inte alla). Den beryktade gurkdrycken var väldigt trevlig måste jag säga, trots det udda namnet :D

Det här med föräldrar. Det välordnade hemmet. Porslin från Rörstrand. Vinglas som inte är udda. Scandinavian design. Rent och prydligt. Blommor och tända ljus. Vitt vin, färska kräftor, krabbor och räkor. Kaffe i deras fula finkoppar. Kanske heter de Mon Amie, vita med blå typ fyrklöver? Jag har aldrig gillat dem.

Min gamla pappa som sakta fyllnar till. Och så fem alltmer agiterade analyser av valresultatet. Den ena mer vänstervriden än den andra. Familj alltså.

Det här med föräldrar. Det välordnade hemmet. Porslin från Rörstrand. Vinglas som inte är udda. Scandinavian design. Rent och prydligt. Blommor och tända ljus. Vitt vin, färska kräftor, krabbor och räkor. Kaffe i deras fula finkoppar. Kanske heter de Mon Amie, vita med blå typ fyrklöver? Jag har aldrig gillat dem.

Min gamla pappa som sakta fyllnar till. Och så fem alltmer agiterade analyser av valresultatet. Den ena mer vänstervriden än den andra. Familj alltså.

Tycker att det låter underbart, men det beror på vad man jämför med. Har ägnat kvällen åt att vara paneldeltagare. Det bjöds på vin och chips. Men jag kan varken dricka vin eller käka chips om jag ska prata och försöka låta vettig. Men trevligt var det. Jag pratade lite väl mycket i vanlig ordning.

Nu sitter jag på tåget på väg hem. Hungrig, törstig och med magknip. Inser att jag inte ätit något på åtta timmar. Kommer inte bli något på de närmsta 12 heller. Inser att jag är drabbad av misär.

Tycker att det låter underbart, men det beror på vad man jämför med. Har ägnat kvällen åt att vara paneldeltagare. Det bjöds på vin och chips. Men jag kan varken dricka vin eller käka chips om jag ska prata och försöka låta vettig. Men trevligt var det. Jag pratade lite väl mycket i vanlig ordning.

Nu sitter jag på tåget på väg hem. Hungrig, törstig och med magknip. Inser att jag inte ätit något på åtta timmar. Kommer inte bli något på de närmsta 12 heller. Inser att jag är drabbad av misär.
Trevligt. Jorå. Och sig likt. Underbart, är ett omdöme som endast utomstående brukar fälla.

Synd att den yngste har downs, på så vis att han troligen aldrig kommer att analysera valresultat. Men han rider. Det är ju huvudsaken.

Jag fick märkligt sug när jag var och handlade här om dagen. Jag köpte blodpudding. Inte bara en heller. Utan 2 olika märken. Så nu har jag ätit en helsikes massa blodpudding några dagar.

Jag fick märkligt sug när jag var och handlade här om dagen. Jag köpte blodpudding. Inte bara en heller. Utan 2 olika märken. Så nu har jag ätit en helsikes massa blodpudding några dagar.

Sådär gör jag en gång om året ungefär. Fast kanske bara en blodpudding :D Tror absolut det är kroppen som skriker efter något det behöver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 53 54 55
Svar
1 098
· Visningar
52 698
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 087
Senast: Thaliaste
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 039
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI