fraggelzebra
Trådstartare
Välkomna, välkomna! Jag tar mig den äran att starta tråd nummer 21 i ordningen! Nu får vi ta en drink i Californien. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt detta skryt i denna tråden! Avis!Tog en glass på en brygga och det började REGNA!?!? Ingen fattar nånting.
Allt detta skryt i denna tråden! Avis!
Vad är syrad CF?Vaknade vid ett och startade dagen Ben & Jerrys Karamel Sutra Core. Kommer nog inte orka äta fören senare ikväll, då blir en halv fryspizza som är kvar från igår, med fin öl direkt importerad från Tyskland av pappsen. Fick fyra flaskor med veteöl, alla olika smaker.
Igår åts det på Grand i Lund. Det var gott! Dillstuvad potatis med lax, till förrätt blev det stenbitsrom, syrad CF, stekt briochebröd och hackad rödlök. Nomnom.![]()
Jag vet, det ÄR svårt att koka potatis (fast det beror kanske mest på att jag gör det så sällan)! Sorten torde dock spela in en hel del.Lunch på café; ugnsbakad lax med kokt potatis (perfekt kokt potatis! Hur gör man? Genommjuk men inte mosig), citronsås och tråkig salladsbuffé men kaffe på maten ingick.
Till middag blev det REGN och variant på toast Skagen på rester från gårdagen (räkorna och aioli pimpat med dill och citron) och smörstekt vitt bröd. Boxvitt till. Nu väntar jag på att huvudrätten ska bli klar (pastarester, korv och sallad). Kontraster!
Sorten spelar stor roll upplever jag iaf. Lyckas bara med Amandine, så håller mig till den helt enkeltJag vet, det ÄR svårt att koka potatis (fast det beror kanske mest på att jag gör det så sällan)! Sorten torde dock spela in en hel del.
Syrad creme fraiche. Hur det skiljer sig mot vanlig CF har jag ingen aning om, men det var gott.Vad är syrad CF?