Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den GODA MODERN drabbades av hybris och försökte baka egna tårtbottnar med maräng och mandelspån. Misslyckades två gånger i följd med marängen. Dricker nu VLIN och har skickat partner efter köpta marängbottnar. BARNET kommer få ett livslångt trauma. Köpesbottnar på sin födelsedag! Nåja, med mycket grädde, lemon curd och svenska jordgubbar lär det ändå bli ätligt.

Den GODA MODERN drabbades av hybris och försökte baka egna tårtbottnar med maräng och mandelspån. Misslyckades två gånger i följd med marängen. Dricker nu VLIN och har skickat partner efter köpta marängbottnar. BARNET kommer få ett livslångt trauma. Köpesbottnar på sin födelsedag! Nåja, med mycket grädde, lemon curd och svenska jordgubbar lär det ändå bli ätligt.
Min extremt GODA MODER brukade köpa köpefikabröd och sedan strö på lite florsocker och slå lite på det så att det blev snett och såg hemgjort ut. Bara ett tips i all välmening. Jag har ett perfekt psyke, som följd av detta.

Min extremt GODA MODER brukade köpa köpefikabröd och sedan strö på lite florsocker och slå lite på det så att det blev snett och såg hemgjort ut. Bara ett tips i all välmening. Jag har ett perfekt psyke, som följd av detta.

Perfekt psyke låter mycket betryggande! Det måste ju vara målet ändå. Att förbättra mänskligheten med sin avkomma och allt det där. :love: Krossade köpemarängbottnar och mycket florsocker oppepå får det bli.

Lemon curden är också köpt, gubevars. Jag är inte så bra på att vara bullmamma. MEN ungen kommer få en av sina favoriträtter till födelsedagsmiddag: risotto med rostade körsbärstomater, sparris och basilika och parmesan i drivor. Mycket nöjd med ungens smaklökar hittills och tar naturligtvis åt mig hela äran.

Jag gjorde en skåpsrensning idag eftersom jag har typ tusen öppnade och halvt använda påsar av olika grejer. Så det blev någon färdig bulgurblandning med gröna linser, pumpafrön och typ chiliflakes. Till det zucchini från föräldrarnas helt vilda zucchiniplanta (offrade mig och tog hand om den eftersom dom inte är närvarande för tillfället så jag ville ju inte att den skulle förfaras), lök och spenat stekt i stora mängder vitlök. Stekte även kycklingfiléer i någon färdig kryddblandning med ”grekisk smak” och sen vände jag ihop allting.

Gjorde även en sås med slattar av gräddfil, majonäs och turkisk yoghurt :o Kryddad med vitlök och sriracha som blev oväntat bra ändå.

Några knäckebröd till som komplement och succén var ett faktum (nåja, jag blev mätt iaf och ju har betydligt mer plats för nya saker i både skafferi och kylskåp)

Nu vill jag bara sova men sitter och väntar på att tårtbottnar ska bli klara i ugnen (ibland är jag alldeles för dumsnäll eftersom tårtan inte ens är till mig själv eller bakas på mitt initiativ :o :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 723
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
353
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama