KRIS, äntligen! Strömavbrott! Jag gjorde sallad på vattenmelon, jordgubbar, lök och fetaost. Med pinjnötter. Bröd till. Varför står det inget om pinjenötter i KRISbroschyren?
De härsknar i händelse av KRIG?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KRIS, äntligen! Strömavbrott! Jag gjorde sallad på vattenmelon, jordgubbar, lök och fetaost. Med pinjnötter. Bröd till. Varför står det inget om pinjenötter i KRISbroschyren?
Inte genast, väl?De härsknar i händelse av KRIG?
Inte genast, väl?
DET är kris. Har en mardröm om att råka ut för det.Kanske? Eller om man drabbas av den hipsteigaste av åkommor näst bakfylla; pinjemun. Metallsmak i veckor. Och KRIS.
Låter fruktansvärt! Men förekommer det verkligen?DET är kris. Har en mardröm om att råka ut för det.
Min extremt GODA MODER brukade köpa köpefikabröd och sedan strö på lite florsocker och slå lite på det så att det blev snett och såg hemgjort ut. Bara ett tips i all välmening. Jag har ett perfekt psyke, som följd av detta.Den GODA MODERN drabbades av hybris och försökte baka egna tårtbottnar med maräng och mandelspån. Misslyckades två gånger i följd med marängen. Dricker nu VLIN och har skickat partner efter köpta marängbottnar. BARNET kommer få ett livslångt trauma. Köpesbottnar på sin födelsedag! Nåja, med mycket grädde, lemon curd och svenska jordgubbar lär det ändå bli ätligt.
Strömmen åter. Attans! Jag som just tänkte hugga upp en av köksstolarna för att kunna koka kaffe över elden.
Observera att det är centrala Göteborg som är KRISdrabbat. Det kunde ha blivit flyktingströmmar av det, om inte strömmen återkommit i tid. Men vart ska man fly för att få kaffe när man redan bor i den bästa fikastaden?
Min extremt GODA MODER brukade köpa köpefikabröd och sedan strö på lite florsocker och slå lite på det så att det blev snett och såg hemgjort ut. Bara ett tips i all välmening. Jag har ett perfekt psyke, som följd av detta.
Svagt kokkaffe!Det enda rätta är väl att folkvandra ut på landet. Där har folk alltid kaffehurran på.
Ja, varje generation bör ju innebära ett avelsframsteg.Perfekt psyke låter mycket betryggande! Det måste ju vara målet ändå. Att förbättra mänskligheten med sin avkomma och allt det där. Krossade köpemarängbottnar och mycket florsocker oppepå får det bli.
Svagt kokkaffe!
Nu vill jag bara sova men sitter och väntar på att tårtbottnar ska bli klara i ugnen (ibland är jag alldeles för dumsnäll eftersom tårtan inte ens är till mig själv eller bakas på mitt initiativ )
I mitt eget kök ätandes lite för mycket chokladsmetAlltså, var var du när jag slet mitt hår över marängbottnar?