Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stekt (inte micrade eftersom jag inte fallit riktigt så långt just nu) korv med bröd, och senap/ketchup. Ska hacka lite rödlök för att få någon spin på det hela och jag tror jag har en burk smörgåsgurka någonstans. Gourmet är det inte. :meh:

Say hello to my little friend!

Bifogade filer

• tmp-cam-1748665697.webp
    tmp-cam-1748665697.webp
    27,5 KB · Visningar: 38
Morotsbullar (Felix) med en sås på yoghurt, citron, honung och persailotte samt sallad på nypotatis, fetaost, oliver, babyspenat och citronmarinerad rödlök. Gott och fräscht! Sedan limpsmörgås och O'boy till kvällsfika - inte lika fräscht, men precis så gott som jag mindes det! Limpsmörgås och O'boy efter en stalltur, det är barndomsminnen det! :love:

Jag blev serverad tunnbrödrullar med brie och grönsaker på en badklippa igår. Ljuvligt på alla sätt och vis! En väldigt god äppelmust till (Ica Selection var det så inget dyrt på det viset men SÅ god) och färska jordgubbar. Himmelskt efter ett salt bad i säkert 22-gradigt vatten och en stressig arbetsdag. Det sa liksom bara POOF så var allt jobbigt väck. Borde alltså alltid sluta jobba halv fyra och dra till sjöss ;)

mobiluppladdning_5b220b492a6b226954129172.jpg

Ikväll blir det picnicbokcirkel, dock kommer vi väl knappast att kunna vara utomhus. Jag har återgått till veckans tema (fruktsallad med ost ;)) och gjort en låda med blandade löv, tomat, gurka, svarta oliver, honungsmelon, lite fetaost och lite ädelost. Något mer. Jo rödlök från knippe!

Jag blev serverad tunnbrödrullar med brie och grönsaker på en badklippa igår. Ljuvligt på alla sätt och vis! En väldigt god äppelmust till (Ica Selection var det så inget dyrt på det viset men SÅ god) och färska jordgubbar. Himmelskt efter ett salt bad i säkert 22-gradigt vatten och en stressig arbetsdag. Det sa liksom bara POOF så var allt jobbigt väck. Borde alltså alltid sluta jobba halv fyra och dra till sjöss ;)

mobiluppladdning_5b220b492a6b226954129172.jpg

Ikväll blir det picnicbokcirkel, dock kommer vi väl knappast att kunna vara utomhus. Jag har återgått till veckans tema (fruktsallad med ost ;)) och gjort en låda med blandade löv, tomat, gurka, svarta oliver, honungsmelon, lite fetaost och lite ädelost. Något mer. Jo rödlök från knippe!

Läste "picnicbogcirkel" O_o

Jag hittade ett litet gatukök i en, om möjligt, ännu mindre by. Beställde in ett hamburgermål med förhoppning om att det i alla fall gå att tugga i sig så att jag kunde överleva dagen. Det visade sig vara gott med en lagom grillad hamburgare och riktigt frasiga pommes frites. :up:

Stör mig på att jag verkar behöva köpa en läsplatta från Storytel, eftersom jag inte kan använda min letto till det.

Just. Grönkålspaj med fetaost och pinjenötter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 712
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
353
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Hemma igen, utan Focus.. torsdag, april 20, 2006 Pjuh! Imorse hade Focus fortfarande feber. 39.6 och var allmänt slö och hängig. Vi...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama