Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har köpt en flaska med Sriracha av det här märket (som jag sen ev blandar själv med majonnäs :D)
HUY-06109-2.jpg

Tror jag hittade den på Willys eller Ica bland "asiatiska" grejer :)
Ja, så noga har jag inte letat att jag hade hittat en sådan! Jag ska verkligen skärpa mig!

När vi (jag) nu ändå är inne på olika produkter. Det här med blåbärspulver och lingonpulver? Vad ska man ha det till?

Jag vet att både blåbär och lingon är oerhört nyttigt och rika på antioxidanter, men i pulverform? Är det enbart av något slags hälsoskäl man använder det, eller kan man göra något jättegott av det? Någon som vet?

När vi (jag) nu ändå är inne på olika produkter. Det här med blåbärspulver och lingonpulver? Vad ska man ha det till?

Jag vet att både blåbär och lingon är oerhört nyttigt och rika på antioxidanter, men i pulverform? Är det enbart av något slags hälsoskäl man använder det, eller kan man göra något jättegott av det? Någon som vet?
Jag tänker att det gör sig allra bäst som tex pulver på tryfflar eller på kakor/tårtor. Som det här:
32788745463_39423d2009_b.jpg

Annars känns det som många recept med bärpulver är antingen typ smoothies eller där pulvret används som smaksättning där bären inte riktigt passar in rent konsistensmässigt (typ macroner)
Ja, så noga har jag inte letat att jag hade hittat en sådan! Jag ska verkligen skärpa mig!
Skärpning alltså! :D

Detta med sriracha? I vilken form köper ni det och var? Jag tycker inte att jag ser någon chili som heter så, men jag ser tex srirachamajonnäs i affären. Nu är jag inte så förtjust i majonnäs, men jag köpte det ändå för ett tag sedan för att testa. Smaken var klart bekant, men jag kom inte på varifrån. Hur köper man sriracha utan majonnäs?

Hos asiaten eller i flaskan bredvid Srirachamayon? En röd.

Svärmor, samt makens syskon med partner på middag. Jag har snöat in på bulgogi-varianter så det blev det. Alla nöjda, BARNET fick göra pavlova till efterrätt toppad med jordgubbar marinerade i mynta och lite socker. Rostade mandelspån på toppen, champagne har druckits samt god alkoholfri bål-ish med ingefära/lime/mynta massa is och bubbelvatten alternativt grön tuborg. Bålen torde vara kalas med prosecco.

Svärmor, samt makens syskon med partner på middag. Jag har snöat in på bulgogi-varianter så det blev det. Alla nöjda, BARNET fick göra pavlova till efterrätt toppad med jordgubbar marinerade i mynta och lite socker. Rostade mandelspån på toppen, champagne har druckits samt god alkoholfri bål-ish med ingefära/lime/mynta massa is och bubbelvatten alternativt grön tuborg. Bålen torde vara kalas med prosecco.
Låter fantastiskt!

Vad blir det for middag i dag tro? Jag funderar pa en enkel salad sa har i varmen. Nypotatis och skinka i kuber har jag ... da behovs bara resten for att gora nagot atbart av det hela. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 655
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar