Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det godaste jag ätit! Ganska salt och matig smördeg, men med söt vaniljkräm och gudomliga hallon. Vi delade på ett, var mätt i ett par timmar
Varken KONFERANGS eller ROMANGS - dock lite hederlig gammal idoldyrkan när jag fick träffa alla invånare i Mumindalen
(Vilket alltså var anledningen till resan, att jag skulle få åka till Mumindalen )
Svarta vinbär finns inte, alltså? Kanske någon form av det som i Sverige heter Amerikanska blåbär kan funka?I gar var det fars dag har i USA och en son med familj kom over. Jag grillade pizza (en mycket enkel historia da alla lagger pa sina pizzor vad de vill ha och "gasterna" fick hacka och pyssla lite medan de vantade pa degen ) och det fortardes vin och ol till. bade gott och trevligt var det.
Sedan kom jag med ett tips pa vad man gor med svarta vinbar som passar har ocksa. Sjalv saknar jag buskarna med svarta vinbar for att ha i en ugnspankaka i stallet for flask. Tillsammans med lite socker blir det den godaste ugnspankaka EVER! ska kanske prova att ha vara "Marionberries" (vilket ar en variant av bjornbar) i en ugnspankaka nar jag tanker pa saken.
Jag håller med om att de är smaklösa, men jag tänkte mig att det kanske finns lite olika såna blåbär på deras hemmakontinent.Nej, Amerikanska Blabar ar vad vi har som blabar och de har inte lika stark "smakkaraktar" som vinbar eller bjornbar. Det ar den brytande smaken som gjor vinbar sa himla gott i en ugnspankaka. Jag har forsokt med hallon, men det blir inte alls lika gott.
Jag har köpt en flaska med Sriracha av det här märket (som jag sen ev blandar själv med majonnäs )Hur köper man sriracha utan majonnäs?