Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Petruska och övriga - Santa Maria gör faktiskt också en sriracha, brukar stå nära typ sweet chili-sås och deras woksåser.

chili-garlic-sauce-sriracha-hot.png

Smakar likadant :D

==

Jag gjorde det enkelt för mig igår då jag var dödstrött efter att ha blåst upp typ tvåhundra ballonger på eftermiddagen (för att fylla en del av ett rum och busa med en kille som jobbar sista dagen imorgon) och sedan härja runt på Frölunda Torg. Det blev kallrökt lax, äggröra och lite överbliven skagenröra från i lördags!

Bonus:

img_6570_594a17ec9606ee334648a62b.jpg

Det som sticker upp är nackstödet på en kontorsstol, för att ge perspektiv på hur mycket det är ;)

Tapas igår blev vitlöksfrästa prawns, papas bravas, en buffelmozarella-och-tomatsallad med basilika och karamelliserade valnötter, och torskkroketter. Gott men inte magiskt. Efter det tog vi ett glas rött på en liten bar med innergård och stora träd, varmt ute hela natten! Frukost imorse blev grekisk yoghurt med banan, bröd med kokt ägg och creme cheese och tomater samt te o kaffe. Nu strandhäng igen!

Jag tycker att en vanlig nackdel med chili är just hettan. Dvs att den är het men i övrigt inte smakar något. Jag odlade enorma mängder sådan chili häromåret, och har kvar 99% i olika former.

Sån där söt chilisås är för söt för mig, absolut inte för het i normalfallet (köpt i Sverige).

Jag ska ge mig på sriracha eftersom den är så omtalad i tråden. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 655
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar