Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag slangde en del "kylskaps rens" i min "slow cooker" och akte till affaren. I dag hade de rea pa en hel massa grejor sa jag kom hem med dubbla burkar oliver, capris och smorgas gurka (kop en ta tva) :d 6 flaskor vitt vin kom ocksa med hem da de hade 30% rabatt pa allt vin i dag och mitt vita forrad har sjunkit sedan det blev varmt.:p
Lax inkoptes till att grava ... SA vad ater man till halstrad gravad lax pa sommaren?

Har precis ätit frukost... (Lite försenat 11-kaffe, typ). Får se vad det blir senare idag. Har i alla fall handlat lite till imorgon. Kommer äta hemma hos föräldrarna på eftermiddagen, men på kvällen hänger nog min syster på hem till mig och för att det ska bli NÅGOT mer än chips och bubbel har jag köpt ett par bitar varmrökt lax och en bit rökt fårfilé (hos närbelägna fårgården) samt lite random grönsaker och gott bröd. Tänkte att vi ju kan göra lite mackor. Ska pickla lite rödlök och citronmarinera fänkål. Det viktigaste är ändå chipsen och bubblet ;)

Jag läser en väldigt intressant bok, Nu äter vi! av Jenny Damberg. Där finns bland annat ett smörgåstårterecept från en bok på 40-talet som jag skulle vilja dela med mig av till er.

img_0720_594bbcd12a6b221c4250a7c6.jpg

Åt fantastisk skaldjursmiddag igår! Koncept: peka i en disk på vad du vill äta, betala per vikt, få det tillagat medan du väntar. Sallad, bröd, aioli, musselsoppa, två havskräftor, fyra langostinis, en stor skiva färsk tonfisk och en flaska rosé på två personer: 52 euro. Supergott och prisvärt! Efter det glass på lyxigt ställe och sedan cava på en bar.

Dagen's lunch avats pa IKEA ... Maken hade kottbullar och jag en wrap till det hade vi tva (!) deserter var. :cool:
Pa hemvagen vrakte vi i oss oanade mangder Svenskt losgodis. Sega rattor och ormar, grodor och jungfrubrost ... till det lite salt lakrits i lagoma portions bitar.:d
Jag ar latt illamaende men funderar pa nagot att stoppa i mig ... kanske en hard leverpastej macka ... eller ett agg med kaviar, nu nar kaviaren ar inhandlad.:)

Pga kort datum blev det två dagar med färska tortellini fylld med svamignoner tillsammans med knaperstekt bacon stekt med minitomater, ovanpå det en tomatpasta sås med chili o vitlök. Sen blev det två dagar med färsk tortellini fylld med basilika, sen en smörklick o blandad med pesto gjord på zucchini, avnjöts med välkryddad lammkorv stekt med tomater, eftersom jag hittade sriracha sås igår när jag handlade så blev det kryddat med det.
Idag blir det något från Picard som ej får plats i frysen, satsar nog på den med crevettes o St Jaquesmusslor med pasta som är gudomligt god.

Midsommarmenyn blir enkel i år mitt i flytten. Fyllda krustader till förrätt, grillad biff med sötpotatis, bea och sallad. Efterrätten jordgubbar blev inställd då det var en mil lång kö. Kanske slår vi till på B&Jglassen som finns i frysen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 655
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar