Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick lunch på jobbet idag... Tur att jag var vrålhungrig, annars vette tusan om jag klarat av att käka det. Exakt vad det var för något vet jag inte men kunde identifiera: spagetti, wokgrönsaker, kött (tror det var fläsk) i något som såg ut som och kanske smakade som brunsåsO_o
Mycket konstigt :cautious: Serverades med en tetra Smakis två torra skivor bröd och smör. Som sagt, tur jag var hungrig.

Middagen blev den kycklingköttfärssås jag gjorde tidigare i veckan, med spagetti och broccoli.

Fick lunch på jobbet idag... Tur att jag var vrålhungrig, annars vette tusan om jag klarat av att käka det. Exakt vad det var för något vet jag inte men kunde identifiera: spagetti, wokgrönsaker, kött (tror det var fläsk) i något som såg ut som och kanske smakade som brunsåsO_o
Mycket konstigt :cautious: Serverades med en tetra Smakis två torra skivor bröd och smör. Som sagt, tur jag var hungrig.
Men himmel! Var det en pedagogisk måltid? Hur är det annars möjligt?

Köpte en färdig laxburgare på fiskaffären idag. Åt den ihop med köpt hamburgerbröd, basilika, fiskaffärens egen röra (med kräftstjärtar och grejer) och SRIRACHA! Jag har det till allt :D Grejen är som sagt inte att det är starkt, för det tycker jag kanske inte att det är, utan att det är gott. Till allt!

Fick orimligt dyra jordgubbar med hemmagjord hallonsås och lite mangobalsamico till efterrätt. Bubbel till alltihop. Nu chips och bubbel i sängen. Det blir bara "sommarlov" en gång om året!

Jag beklagar och förundras.
Trots omständigheterna är det inte det sämsta jag ätit på min arbetsplats...
Bland de värre finns:
Köttbullar i currysås :yuck: (svälter hellre)
Pasta med laxstuvning
Jambalaja med stark sås (nej den brukar inte vara stark)
Och det värsta av allt:
Gryta och ris/potatis
Den där grytan brukar innehålla kött av nöt (eller ja mest brosk och annat som ej räknas som kött i min värld) sönderkokta morötter, alldeles för mycket kryddpeppar, och allt i en slemmig sås med för mycket billig stärkelse. Potatisen är av konserverad sort, så sönderkokta inuti med med ett tjockt segt "skal". Riset är oftast halvkokt eller totalt överkokt

Och ja, jag ska förmånsbeskattas för det...
Sällan har jag något annat val än att äta skiten. Man har lärt sig att tugga, ibland inte, och svälja. Mat är bara energi i mina ögon de dagarna jag får det via jobbet. (Jobbar statligt...)

Jag har ätit gott idag, med olika kvalité ;)

Först firade vi av min f.d chef som jobbar sista dagen imorgon (ballongmannen, ja ;)) på lunchen. Jag åt en asiatisk nudelsallad med kyckling och srirachamajonnäs.

Sedan hade vi vårt första språkkafé på eftermiddagen, då blev det blåbär- och vaniljfläta och rosa dammsugare. (Jag var med och handlade och förhandlade fram just de rosa.)

Och sen ikväll, fantastiska First Aid Kit på Liseberg. Väninna och jag köpte mat i påse på Max innan och satt och åt i solen vid Farfars Bilar :D Har bara ätit på Max ett par gånger förut, i hög stress, men detta var riktigt gott! Nån trevlig burgare med morotsstavar till. Solen och sällskapet gjorde ju måltiden såklart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 655
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar