Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommunistisk mat är temat för resan pga hotell i fd Öst-Berlin.

Rysk middag idag. Lite smått och gott till förrätt: syltad svamp, picklad lök, lite fläskkött, små potatisbollar. Till huvudrätt tog jag Biff Stroganoff. Gott men i stadigaste laget. Ölsorten hette Moskwa och så tog vi tranbärsvodka. Inte så dumt att ha en vuxen unge!

Funderar på dim sum imorgon.

I dag stekte jag upp resterna av den tamligen misslyckade slow cooker anrattningen i lager pa lager. Jag skivade den, hade pa en del mer kryddor och ner i en riktigt het stekpanna sa den blev "knaper stekt" pa pa bada sidor ... och plotsligt blev det jatte gott. :cautious:
Sedan stoppade jag ner skivorna i pita brod med rikligt med hummus innuti och det var faktiskt riktigt gott. Men inte gor jag om den anrattningen igen inte.:angel:

Jag fick till min oxfilé helt perfekt på grillen igår, den var jättegod :d Kisse tyckte det också, för en gångs skull hade hon ätit upp allt puts :laugh: kräsfia gör inte alltid det... :cautious:

Färskpotatis, sallad, rödvinssås och fyllda champinjoner till (champinjonerna blev kanske lite väl grillade :angel:). Efterrätten blev jordgubbssalsa med vaniljvisp.

Kämpar på med kommunistisk mat. Georgisk gryta till lunch med mycket aubergine och en tunn potatispannkaka. Till middag dim sum i form av sesamtillagad sparris och sex sorters dumplings. Det var gott! God kinesisk mat är verkligen god! Även sonen mycket nöjd. Nu dricker vi öl på ett revolutionärt hak.

För några dagar sedan åt jag en grym bröllopsmiddag.
Förrätt;
Kalix löjrom med lök, citron tapioka & smetana
Huvudrätt: Stekt fjällröding med persiljerötter, syrad lök, rökt forellrom & gräslöks hollandaises
Efterrätt: Passionsfrukts maräng tartlett
:love:

Jag blev mätt, jag blev nöjd, jag blev gift. :)
Sedan dess har jag försökt få ner konsumtionen en smula. Det går så där, faktiskkt. Midsommar och allt.

För några dagar sedan åt jag en grym bröllopsmiddag.
Förrätt;
Kalix löjrom med lök, citron tapioka & smetana
Huvudrätt: Stekt fjällröding med persiljerötter, syrad lök, rökt forellrom & gräslöks hollandaises
Efterrätt: Passionsfrukts maräng tartlett
:love:

Jag blev mätt, jag blev nöjd, jag blev gift. :)
Sedan dess har jag försökt få ner konsumtionen en smula. Det går så där, faktiskkt. Midsommar och allt.

Åh, en MAKE. Gratulerar til honom. Du måste ju vara ett kap.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 655
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar