Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis till respektive kap, @Miran och @miransMAKE!
Tack, tack för alla grattis!
På midsommar var jag i ett helt nytt social sammanhang. Och alla bjudna familjer skulle ta med och grilla det de själva ville ha. Värdparet stod för övriga ingredienser.
Till min stora förvåning väckte det UPPSEENDE att jag såsom KVINNA tog plats vid grillen. Både män och kvinnor kommenterade detta flera gånger, som om det var något helt nytt att kvinnor faktiskt kan grilla.
Alltså, jag trodde att det var en myt att det är så.
Nej, det är det inte
/grilltångsinnehaverskan
Menar du att det inte är en myt?
Alltså, här snackar vi om män som ALDRIG annars tillagar mat, tydligen. Så hur kan de då tro att de plötsligt har superkoll på hur olika matvaror ska hanteras?
Det är ju skillnad på nyblivna maken som varit grillansvarig i "sitt tidigare liv", men som kan laga mat och gör det. Ändå har han nu backat undan från grillen till förmån för mig. Alltså, jag gillar verkligen att grilla.
Samt handling, dukning, tillbehör, efterrätt och disk.Det är inte en myt och nej, de vet oftast inte vad de gör. Senaste festen jag anordnade för jobbet var det jag som grillade. Det möttes av kommentarer (inte spydigt utan förvånade). Efteråt tyckte de att det var mycket godare än när det var den tidigare grillaren (en man) som grillat
Min man kan också laga mat men jag är duktigare på att grilla. Han är också slö så han slipper gärna
Jag gissar också på att de flesta "grillmästare" har en fru/partner som stått för marinad, köttval osv
Jag har hjälpt två nära vänner i deras nyköpta hus hela helgen. Tänk vad några liter färg kan göra
Med anledning av detta har maten blivit enkel och snabblagad. Så sedan midsommar har maten varit:
Korv med bröd
Grillat med pommes
Midsommarafton firades med några flaskor bubbel och mer målning. Målar gör man bäst med ett bubbelglas i handen
Och i förekommande fall barnpassningen under tiden.Samt handling, dukning, tillbehör, efterrätt och disk.
Resultatet av grillningens maskulinisering i min närhet är att alla vettiga män undviker grillen till varje pris.Menar du att det inte är en myt?
Alltså, här snackar vi om män som ALDRIG annars tillagar mat, tydligen. Så hur kan de då tro att de plötsligt har superkoll på hur olika matvaror ska hanteras?
Det är ju skillnad på nyblivna maken som varit grillansvarig i "sitt tidigare liv", men som kan laga mat och gör det. Ändå har han nu backat undan från grillen till förmån för mig. Alltså, jag gillar verkligen att grilla.
Ha! Efter att ha grillat själv och ätit gott fick vi idag nödluncha i Sandviken. Vilken MISÄR! Hur man kan döda en räksallad så fullständigt övergår mitt förstånd. Oliver med paprika i. SALLADSOST. Sjuka mängder tomater. Isbergssallad. En ägg så hårdkokt att det smulade om gulan. Gurka i så stora bitar att man fick dela dem tre ggr.
Plus: fina, handskalade räkor. De tio som var i salladen var fina.
Och i förekommande fall barnpassningen under tiden.
Sandviksmisär.