Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åkte till Småland tidigare idag, på gårdsbesök hos väninna+make och hästar. Fick wienerbröd från PM bröd&sovel till eftermiddagskaffet. Champagne och vesterhavsost (malmöexport) till snacks/förrätt, hemgjorda burgare med hamburgerbröd från PM till huvudrätt med sötpotatispommes och rödvin. Har gått promenad med hästarna, mördat mördarsniglar och beundrat både gård och trädgårdsland. Livet på LANNET :love:

Jag åkte till Småland tidigare idag, på gårdsbesök hos väninna+make och hästar. Fick wienerbröd från PM bröd&sovel till eftermiddagskaffet. Champagne och vesterhavsost (malmöexport) till snacks/förrätt, hemgjorda burgare med hamburgerbröd från PM till huvudrätt med sötpotatispommes och rödvin. Har gått promenad med hästarna, mördat mördarsniglar och beundrat både gård och trädgårdsland. Livet på LANNET :love:
Alltså wienerbröden från PM. Helt magiska.

Efter ett löppass åkte jag hungrig för att handla... Kom jag hem med något vettigt utöver glass? Njee
Middagen blev: några trötta sparrisar, halloumi, tomater, färdig vitlöksbröd från Coop, och några hemgjorda chili cheese.
Jävla vad goda de där chili cheeseen blev, farligt goda!

Nu blir det glass!

Har också blivit utfodrad av föräldrar idag pga trött, sliten och förkyld.

Middagen blev kantarellpizzor med getost för dom andra och fetaost för mig. Det var tydligen sista kantareller a från förra året som gick åt idag, vilket passar fint eftersom jag hittade det här årets första kantareller strax innan middagen :D

Till efterrätt blev det jordgubbar med mjölk och grädde eller glass beroende på preferenser. Köpte med vaniljglass samt passionsfruktssorbet från Bräutigams på vägen till föräldrarna - den där passionsfruktssorben kommer jag nog kunna leva på :up: Väldigt väldigt god!

Till lunch idag stekt lax, tabbouleh, squash- och morotssallad och till middag squashplättar, ugnsbakade rotfrukter och yoghurtsås med vitlök och bladpersilja.

Min frukost idag bestod av den där fantastiska rågbröds-, ägg- och avokadomackan och grekisk yoghurt med nektariner och valnötter. Jag längtar redan till imorgon bitti och en till likadan frukost!

Till lunch idag stekt lax, tabbouleh, squash- och morotssallad och till middag squashplättar, ugnsbakade rotfrukter och yoghurtsås med vitlök och bladpersilja.

Min frukost idag bestod av den där fantastiska rågbröds-, ägg- och avokadomackan och grekisk yoghurt med nektariner och valnötter. Jag längtar redan till imorgon bitti och en till likadan frukost!
Låter som en alldeles utmärkt matdag! :)

Just nu står en gryta med kycklingfärsssås och puttrar på spisen. Kommer servers med spagetti och broccoli.
De övriga portionerna blir middag i veckan de kvällar jag inte får middag via jobbet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 655
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar