Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagen och natten tillbringades på Stf Kolarbyn. Mycket trevligt, rekommenderas om man vill komma ut i skogen på ett bekvämt och avslappnande sätt. Men undvik storhelger och skollov. Det blev mycket folk under lördagen.
Maten tillagade över öppen eld, i gjutjärnsgrytor och pannor :love:
Middag fredag: Pasta med stark strimlad korv, rödlök, halloumi, soltorkade tomater och ostsås. Allt i en härligt krämig röra :d öl dracks till och ölkorv fick agera efterrätt.
Frukost lördag: färdiga pannkakor som värmde på över elden, åts med hallonsylt, Nutella och jordgubbar. Riktigt kokkaffe till. Det blir inte mer riktigt än gjutjärnskanna över öppen eld... :love:
Innan hemfärd och flykt från de människor som skulle tillbringa kommande natt i Kolarbyn blev det lunch: Pasta med stekt extrarökt och tjockt bacon lite pesto och som efterrätt kokkaffe, jordgubbar och Nutella.

Det här med att laga mat över öppen eld är balsam både för smaklökar och själ  :love::love::love:

Jag strimlade en massa blomkål och använde i en thaigryta som ris. Supergott och rekommenderas! Men det blev massor över. Så, om någon vet något kul recept på "blomkålsris" tas det tacksamt emot. :)

Fika på rådhuset har jag aldrig gjort, Visste inte ens att det fanns ett rådhus .. :) Hade gärna bjudit på middag, men just den här veckan är lite körig. :)

De hade i alla fall förut en suverän croque monsieur. Ett mycket trevligt fik! Vi är uppbokade kvällstid, men får du plats med en fika så hojta:)

Senast ändrad:
Jag är salong, men känner behov av biktning.

Inledde med Cava by myself eftersom jag var tidig. Till förrätt ostron med charlottenlöksvinegrette och citron samt mer Cava. Råbiffen fick sällskap av en flaska Châteauneuf-du-Pape, sen en mycket trevlig ripasso valpolicella. Nånstans där började vi kika på drinkar och landade i Gräshoppor på grund av färgen. En fabulös liten drinkefterrätt. En suverän kväll där vi diskuterat dervisher, processförbättringsmetoder och patriarkatet. Vsd mer kan man önska?

Jag är salong, men känner behov av biktning.

Inledde med Cava by myself eftersom jag var tidig. Till förrätt ostron med charlottenlöksvinegrette och citron samt mer Cava. Råbiffen fick sällskap av en flaska Châteauneuf-du-Pape, sen en mycket trevlig ripasso valpolicella. Nånstans där började vi kika på drinkar och landade i Gräshoppor på grund av färgen. En fabulös liten drinkefterrätt. En suverän kväll där vi diskuterat dervisher, processförbättringsmetoder och patriarkatet. Vsd mer kan man önska?

Åh vad sugen jag blev på grasshopper, supergott ju!! Det andra lät också tämligen acceptabelt. :)

Jag var snudd på orimligt lat idag och köpte mat på macken hemma :o Men, det var ändå en förvånansvärt god wrap med pulled oumph, picklad lök och vegansk coleslaw. Har ätit sämre mat från bensinmackar alltså (måste dock bli bättre på att förbereda middag mellan två nattpass så jag slipper göra det här alltför ofta)

Jag var snudd på orimligt lat idag och köpte mat på macken hemma :o Men, det var ändå en förvånansvärt god wrap med pulled oumph, picklad lök och vegansk coleslaw. Har ätit sämre mat från bensinmackar alltså (måste dock bli bättre på att förbereda middag mellan två nattpass så jag slipper göra det här alltför ofta)

Den där wrapen tycker jag är jättegod! Köpt några gånger av typ samma anledning :p

Vilken mack mer precis?

Shell i Fjärås. Dom har förvånansvärt mycket som är ärbart ändå! Igår hade dom dessutom typ fem olika sorters wrap (varav jag testat en annan med falafel tidigare som var något tråkigare) att välja mellan vilket känns lyxigt ändå när vi snackar håla på landet :D
Alltså typ Fjärås station? Jag ska dem en chans nästa gång jag inte orkar. Tack!

Jag har inte lagat mat på ett par dagar, men förbereder som bäst sambons mammas födelsedagsmiddag. Förrätt blir grön gazpacho med parmesanchips, varmrätt västerbottenfyllda kalvrullader i cidersås och efterrätt citron & yoghurt-cheesecake.

Älskar att ha en anledning att laga mat åt folk!

Jag har inte lagat mat på ett par dagar, men förbereder som bäst sambons mammas födelsedagsmiddag. Förrätt blir grön gazpacho med parmesanchips, varmrätt västerbottenfyllda kalvrullader i cidersås och efterrätt citron & yoghurt-cheesecake.

Älskar att ha en anledning att laga mat åt folk!

Hur gör du den gröna gazpachon, hur blir den grön så att säga? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 660
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar