Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sist in på tacostemat? Hederlig svensk tacotallrik till lunch idag, beståendes av salta nachochips, tacokryddad nötfärs med finhackad röd chili på toppen, creme fraiche, texmex-ost samt blandade salladsblad, körsbärstomater och grön paprika.

Haha, du har absolut rätt! :D Ur ett jämställdhetsperspektiv är jag inte så oroad då partner både är duktigare och lagar mer mat än jag även i köket. Men jag skulle gärna förbättra grill-skillsen, tycker inte alls att det är lätt att laga god mat på grillen.

Här är det bara jag som grillar (även om han lägger sig i :p) eftersom jag gjorde "misstaget" att grilla en för bra fläskfilé! :rofl:

Enda sättet att bli bättre är att öva. Jag har gjort många grillningar som kanske inte blivit helt optimala om en säger så :D

Nån som brukar laga bål? Planerar inköpen till midsommarfesten och behöver veta hur mycket som går åt. Googlar som en tok men det skiljer sig enormt på recepten. Vill varken ha för svag eller stark bål. Hur stor del vodka per del juice/saft/läsk?

Nån som brukar laga bål? Planerar inköpen till midsommarfesten och behöver veta hur mycket som går åt. Googlar som en tok men det skiljer sig enormt på recepten. Vill varken ha för svag eller stark bål. Hur stor del vodka per del juice/saft/läsk?

Jag skulle nog bara räkna om baklänges från glasen. Typ 3 cl sprit/glas bål är väl lagom starkt om du har normalstora glas. Hur mkt rymmer ett av dina glas förutom 3 cl sprit.

Någon slags vita fiskfiléer som vi hittade i frysen kläddes i citron och dill-panering och åts med nypotatis och smör. Jordgubbar med en skvätt kaffegrädde till efterrätt. Sommarkänslor, mitt i regnrusket!

Dagens tema: erbjudandena till Hemköps sk bonuskunder. Det blir vegetarisk auberginelasagne med mozzarella på. Massor av färsk basilika i tomatsåsen, och färska pastaplattor.

En kompis kom över på lite middag igår - jag kände att jag varken skulle hinna eller orka laga mat så bad henne köpa med sig något. Vi enades om räkmackor, men konditoriet hade inga (såklart, det var ju måndag - jag tänkte inte på det) så det blev något som kallades "rostbiffslängd". Misstänkt likt smörgåstårta alltså, men det gick ju ner med lite alkoholfritt bubbel ;)

Alla goda lunchställen på campus är sommarstängda. Så det blev oinspirerad fläskkarré med stekt potatis och alltför salt grönpepparsås i studentkantinen som jag annars brukar gå omvägar kring. God salladsbuffé men i övrigt en besvikelse - sällskapet vägde dock upp med råge. :love:

Till middag så har jag tänkt ugnssteka limedränkt lax plus färskpotatis, morot och blomkål. Till det tänkte jag mig att fetaost och bladpersilja kan gå fint ihop i någon yoghurtbaserad sås men det kanske blir helt off till laxen? Ack dessa bekymmer.

Till middag så har jag tänkt ugnssteka limedränkt lax plus färskpotatis, morot och blomkål. Till det tänkte jag mig att fetaost och bladpersilja kan gå fint ihop i någon yoghurtbaserad sås men det kanske blir helt off till laxen? Ack dessa bekymmer.
Det finns ju en massa recept med fetaost och lax på olika vis, men jag får en känsla av att det kan bli lite - mastigt?

Jag är helt galet trött efter några dagar på nytt jobb. Maten blir såklart lidande och idag har jag gått loss i matbutiken, bara för att komma hem och vara för trött för att äta annat än mjölksyrad gurka. Var är min hemmaman? Jag behöver honom! Nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 660
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter