Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte vet jag vilket intryck du har av de män som då och då hänger i den, men jag betvivlar att du finner din hemmaman i någon av dem.
Ehrm, det var väl kanske inte riktigt vad jag syftade på. Jag tänkte mig mer något i stil med att det är där jag kan avlägga rapport om hur många svar ajg får på min kontaktannons:

Hemmaman sökes. Du har gedigna kunskaper i matlagning och är bekant med jiordens alla kök. Ordningsam, lyhörd och rik går du genom livet med min vilja som din lag.
Svar till Ett glas rött i väntan på maten, tack.

Jag är helt galet trött efter några dagar på nytt jobb. Maten blir såklart lidande och idag har jag gått loss i matbutiken, bara för att komma hem och vara för trött för att äta annat än mjölksyrad gurka. Var är min hemmaman? Jag behöver honom! Nu!

Det är inte säkert att du får mat ändå... :cautious:

Ehrm, det var väl kanske inte riktigt vad jag syftade på. Jag tänkte mig mer något i stil med att det är där jag kan avlägga rapport om hur många svar ajg får på min kontaktannons:

Hemmaman sökes. Du har gedigna kunskaper i matlagning och är bekant med jiordens alla kök. Ordningsam, lyhörd och rik går du genom livet med min vilja som din lag.
Svar till Ett glas rött i väntan på maten, tack.
Min partner dreglar och flämtar av lycka när jag läser upp din kontaktannons. Men han påpekar att hemmanstillvaron sällan utgör grund för höga inkomster. Vi tror snarare att du får tänka dig att själv vara hushållets huvudsakliga försörjare.

Jag undrar om du på allvar har besinnat vad den ständigt ökande medellivslängden betyder för ens förutsättningar att få ärva minsta korvöre medan man är pigg nog att orka göra av med dem? Äldregenerationen är i TOPPFORM!
Förskott på arvet? Kanske partnerns föräldrar och gamla tante kan tänka sig att bistå med ett litet apanage, så att hen kan bli hemmaman OCH försörjare?

Jamen, @Koltrast ! Nu blir jag avundsjuk.

Min frukost: torrt bröd av industrikaraktär. En macka med menlös marmelad (jag tog fel i morgontröttheten) och en med Danbo. Osten och kaffet de enda ljusglimtarna i misären. Jag längtar redan efter lunch.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 660
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter