Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att höra! Ni kanske kan swisha ett litet bidrag?@mandalaki: Jo, vi tycker verkligen synd om dig... oh ja...
Det här kom jäkligt olägligt eftersom jag igår tackade nej till att segla i Joniska havet i sommar. Morr. Mörker. Mutter.Igår vid lunchtid anlände jag till Leros, en ö som är känd för bra mat. Här bor flera tusen greker och turisterna är oftare greker än utlänningar, det brukar betyda god mat. Det är när greker försöker laga maten som de tror att turisterna vill ha den som det kan bli trist. Lagar de det de är bra på kan det bli himmelskt.
Så här har jag ätit hittills.
Lunch: filodegspajer med räkfyllning samt fava (puré på splittade ärtor) toppad med tomat, rödlök och kapris.
Middag: dagsfärska musslor, perfekt kokta i vin och vitlök samt en skandalöst dyr liten sallad på bl a körsbärstomater och feta.
Frukost. Första gången någonsin som jag inte gör egen frukost när jag är i Grekland. Men att få brickor som den här levererade till balkongen - innehållet varierar efter önskemål och dag - kunde jag inte motstå.
Just nu regnar och åskar det. Jag är så himla olyckligt lottad!
Vi skickar tamponger.Skönt att höra! Ni kanske kan swisha ett litet bidrag?
Det liknar turkisk frukost! Favoritland när det gäller frukostar. Om man - mycket rimligt - drar sig för att åka dit nu, finns utmärkta alternativ på EnDeli i Haga.Igår vid lunchtid anlände jag till Leros, en ö som är känd för bra mat. Här bor flera tusen greker och turisterna är oftare greker än utlänningar, det brukar betyda god mat. Det är när greker försöker laga maten som de tror att turisterna vill ha den som det kan bli trist. Lagar de det de är bra på kan det bli himmelskt.
Lunch: filodegspajer med räkfyllning samt fava (puré på splittade ärtor) toppad med tomat, rödlök och kapris.
Middag: dagsfärska musslor, perfekt kokta i vin och vitlök samt en skandalöst dyr liten sallad på bl a körsbärstomater och feta.
Frukost. Första gången någonsin som jag inte gör egen frukost när jag är i Grekland. Men att få brickor som den här levererade till balkongen - innehållet varierar efter önskemål och dag - kunde jag inte motstå.
Kämpa! En dag i tagetIgår vid lunchtid anlände jag till Leros, en ö som är känd för bra mat. Här bor flera tusen greker och turisterna är oftare greker än utlänningar, det brukar betyda god mat. Det är när greker försöker laga maten som de tror att turisterna vill ha den som det kan bli trist. Lagar de det de är bra på kan det bli himmelskt.
Det är bara att säga mai peth så blir den inte så stark säger man peth mak mak så är den oätbarVi fick slut på ork igår så jag åkte till thaistället i grannbyn och hämtade mat. Man ska inte medge för en thai-kock att man gillar stark mat... men gott blev det
Vi var sedan tvungna att äta glass till efterrätt för att kyla ner munnen
Bidrog syrenblommorna med någon smak? Gick de med i pannan med morötterna? Blev det gott?Lunch: lite stekta blandade grönsaker från kylens inre vrår. Resterna av palestinsk bulgur med gräslök och ramslök, samt späda morötter hastigt stekta med rosmarin, gräslöksblommor och syrenblommor!
Finns det förresten något vettigt ätbart som inte är en sötsak som man kan göra med syrenblommor?
Skönt att höra! Ni kanske kan swisha ett litet bidrag?