Zon 1 you know.
Plus lerjord. Ramslöken trivs inte särskilt bra.
Aha - jajja, zon 4 här ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Zon 1 you know.
Och inte ren blålera?Aha - jajja, zon 4 här ...
Och inte ren blålera?
Zon 1 you know.
I mitt grönsaksland i ett hörn som jag ideligen fyller på med sand. Sanden äter sig ner i leran och ramslöken panikblommar.Låter som ett mycket trevligt kalas @jarakamandan Älskar när gästerna fixar allt
Allså VART plockar du din ramslök egentligen?! På ett ungefär alltså om du inte vill dela med dig av exakta koordinater
För mig faller det sig helt naturligt att sitta kvar, medan min PARTNER alltid flyger upp och är behjälplig. (Mitt syskon bor i Hongkong OCH har två filippinska hembiträden.)Ikväll har jag varit på middag hos min förälder och fått grillat lamm med ratatouille, jäkligt fin potatisgratäng och en bladspenatsallad med hög syra och mycket rödlök. Rött till maten, kaffe till efterrätten som var tarte tatin på rabarber med lättvispad grädde. Som ett litet socialt experiment testade jag att inte vara först på fötter när saker skulle dukas av och på för att se om mitt syskon(vars kön ni ju kan klura på...) skulle komma på fötter och hjälpa till och hör och häpna, så skedde!
Vilken mardröm! Vilket lurendrejeri!Åh, här bara MÅSTE jag slänga in historien när jag var bjuden på mitt livs första förlagsmiddag.
Jag var VÄLDIGT fattig och ENORMT hedrad över att ha blivit bjuden. Min (extremt korkade ) plan var att inte äta på hela dagen för att i stället spara lite pengar för familjen samtidigt som jag skulle kunna njuta maximalt av gratismiddagen.
Det hela utspelade sig på restaurang Kometen i Göteborg. Till förrätt fick vi en usligt köttfärssoppa med bröd som jag minsann inte tänkte slösa magutrymme på. Så jag tog minimalt av soppan och väntade på huvudrätten. Och väntade. Och väntade . Och insåg sent omsider att den tråkiga köttfärssoppan var MIDDAGEN!!! Inget mer bjöds. Kaffe med nån liten biskvi. Men inget som inte bara förvärrade min AVGRUNDSHUNGER ....
Till slut var jag tvungen att rusa ut, inhandla två korvar med mos i närmsta gatukök för att inte svimma av hunger.
Jag vet! Det var jättekonstigt! Och sedan var det jättegott! Och så fick jag slutligen lära mig hur det förbaskade namnet uttalas också, för servitören lät mig inte beställa förrän jag kunde uttala rätten klockrent!!!!!!
Som att nära EN ANTROPOSOF vid sin barm.Vilken chock att upptäcka att en närstående håller på med sådant Jag hoppas hen tänker styrka dig med lite icke-biodynamiskt vin för att hjälpa dig att komma över traumat
Som att nära EN ANTROPOSOF vid sin barm.
Jag vet! Det var jättekonstigt! Och sedan var det jättegott! Och så fick jag slutligen lära mig hur det förbaskade namnet uttalas också, för servitören lät mig inte beställa förrän jag kunde uttala rätten klockrent
Efter kvällshöt, så!Jag tror du behöver lite styrkevin idag också för att hämta dig
Du hade också fått lov att beställa på restaurangen!Hur uttalas det? Jag säger "laffråjj" men har ingen aning om det ens är nära korrekt
Du hade också fått lov att beställa på restaurangen!