athena_arabians
Trådstartare
Apropå biodynamiskt, så fick jag tillfälle att säga ifrån på skarpen idag då bihustrun tänkte köpa havregryn från Saltå kvarn.
Vilken chock att upptäcka att en närstående håller på med sådant
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Apropå biodynamiskt, så fick jag tillfälle att säga ifrån på skarpen idag då bihustrun tänkte köpa havregryn från Saltå kvarn.
Hatar när jag inte vet om jag kommer bli utfodrad eller ej!Så jag tänkte ta en falafel på vägen, för säkerhets skull liksom.
Bra om jag låter bli att spilla på min ljusblå klänning.
Och jag var ju bombsäker på att alla fattade ironin eftersom inlägget fick likes(och att ni känner mig bättre än så givetvis..
)
Publiken flockades inte direkt, men det var vid havregrynsavdelningen på Hemköp i Kungsbacka.Offentligt, hoppas jag?
Exakt vad jag har tänkt på!Förresten @Koltrast , tror du man skulle kunna göra med gräslöksknoppar samma som du gjorde med ramslöksknoppar? Vilken inläggning använde du?
laphroaig-potatissallad.
Förlåt jag är lite korkad .Biodynamisk vad är det ?Hur tusan kan man sätta i sig något som är biodynamiskt? Hade de grävt ner en död sill i västra hörnet av druvodlingen under nymåne?
Det är antroposofernas odlingsmetod.Förlåt jag är lite korkad .Biodynamisk vad är det ?
Ok blev inte klokare på det men googlat lite och det verkar som att det är något skumt med det helaDet är antroposofernas odlingsmetod.
Inte ens ekologiskt!Svikare![]()
Förresten @Koltrast , tror du man skulle kunna göra med gräslöksknoppar samma som du gjorde med ramslöksknoppar? Vilken inläggning använde du?
Nässellasagne. Jag gjorde en röra på lök, nässlor, gräslök, muskot, en skvätt vitt vin. Bechamelsås med labneh och torkad ramslök. Detta blev lasagne. Till det ramslökspesto med säsongens sista ramslök och små slattar av nötter och frön som jag fyndade i skafferiet (är på landet). Stekt sparris också. Samt rött, icke-biodynamiskt vin.
Zon 1 you know.Säsongens SISTA ramslök??? Fälten jag såg häromdagen var bara i knopp.