Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
img_5619_69084658.jpg

Ja men hur får man bort skägget utan att botten och blad förstörs? Skägget är ju mittemellan? Och @Petruska : när de är små och liksom primörer så har de fortfarande hårda ytterblad. Det är typ likadana, men små. Och på varje planta kommer 1-2 stora skockor och några mindre (som alltså inte blir större även om man väntar)

Spagetti och tomatsås med basilika till lunch.
Brieost, tomater och lite blandade nötter till kvällen.

Lutar åt zucchini och halloumibiffar i morgon.

Ja men hur får man bort skägget utan att botten och blad förstörs? Skägget är ju mittemellan? Och @Petruska : när de är små och liksom primörer så har de fortfarande hårda ytterblad. Det är typ likadana, men små. Och på varje planta kommer 1-2 stora skockor och några mindre (som alltså inte blir större även om man väntar)
I ett av avsnitten Mandelmanns tar de upp just detta om jag inte minns fel

Jag åt en räksmörgås på danskt rågbröd innan teaterbion igår. Jättegott men alldeles för lite för att egentligen räcka efter en ganska tung dag och före tre timmar i en biosalong! Men det gick bra ändå.

Ikväll får jag broccolisoppa hemma hos en kompis, jag har lovat att medföra "gott bröd" men hann ju inte baka igår förstås så får hoppas att Coop kan leverera!

Det har var inte snallt. Har har jag slavat i koket och gjort en mycket god och forvanansvart nyttig, men allt jag kan tanka pa ar kebabpizzan som @tuaphua sa lyriskt berattade om.
Har finns minsann inga kebabpizzor.:meh::arghh:
Min sambo ska åka med mig till Sverige på torsdag och en av de saker han ser mest fram emot är kebabpizzan. Jag har lyckats undanhålla dess existens för honom under hans tidigare tre Sverigeresor, men tack vare en artikel på Facebook fick han nys om saken häromveckan. Mina föräldrars reaktion när jag förklarade vad han ville äta en av kvällarna var inte nådig! :wtf: :rofl:

Nåja, han har i alla fall lovat att aldrig någonsin prova den där vulkanpizzan. Alltid något!

Min sambo ska åka med mig till Sverige på torsdag och en av de saker han ser mest fram emot är kebabpizzan. Jag har lyckats undanhålla dess existens för honom under hans tidigare tre Sverigeresor, men tack vare en artikel på Facebook fick han nys om saken häromveckan. Mina föräldrars reaktion när jag förklarade vad han ville äta en av kvällarna var inte nådig! :wtf: :rofl:

Nåja, han har i alla fall lovat att aldrig någonsin prova den där vulkanpizzan. Alltid något!

Visa honom en Calskrove :devil:

Igår lagade jag kycklinggryta med äpple och dragon som åts med bulgur och en småtråkig tomatsallad. Sent på kvällen fick jag besök från Norge, så det blev andramiddag i form av smörgåsar på gudomligt gott, nybakat norskt rågbröd. Guuud vad jag saknar riktigt bra bröd i det här landet!

Ikväll ska jag på vinprovning med mina kollegor. Vi ska dit direkt efter jobbet, så jag hoppas att provningen i fråga även innebär någon form av snacks. Annars kan det nog bli lite för roligt tänker jag, med 6 olika sorters vin på tom mage :nailbiting:

Men.. Kebabpizza som är så gott?
Haha, jag hade saknat det om jag bott utomlands :p

• Gilla
Reactions: Sel

Mina danska vänner vill alltid ha - - - smörgåstårta!!!

Den äts sedan under tjo och glamman och skämt om de knäppa svenskarna.

Men.. Kebabpizza som är så gott?
Haha, jag hade saknat det om jag bott utomlands :p
Men alltså, är det det? Jag tror knappt att jag har smakat det faktiskt, så jag kanske är lite onödigt hård här. Det är dock hela konceptet jag vänder mig emot, det bara kan inte vara gott! Är det inte bara hemskt flottigt och slajmigt, liksom?

Jag har dock svårt för svensk pizza överlag, så jag kanske inte är den bästa att uttala mig i ämnet...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 660
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9