Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pizza skola vara av italienskt stuk och ej hava kebabkött, ägg, bearnaisesås eller annat otyg på sig :up:

Men du tyckte ju inte om skaldjur heller så dina smaklökar verkar vara lite suspekta... :cautious: ;) :D

Haha, åh. Bearnaisesås på pizza... :love:

Men ja, något fel är det eventuellt på smaklökarna... Till mitt försvar så äter jag räkor men jag tycker inte det är särskilt gott :p Haha.
Kanske lär mig en dag ;)

Men alltså, är det det? Jag tror knappt att jag har smakat det faktiskt, så jag kanske är lite onödigt hård här. Det är dock hela konceptet jag vänder mig emot, det bara kan inte vara gott! Är det inte bara hemskt flottigt och slajmigt, liksom?

Jag har dock svårt för svensk pizza överlag, så jag kanske inte är den bästa att uttala mig i ämnet...

Nä, gillar du inte svensk pizza kan jag väl förstå att det inte lockar. Men kebabpizza (Gyros ska det va, inte de långa rackarna), men vit sås, lök och ibland med sallad, tomat och gurka. Så gott!
(jag brukar köra på skinka, kebab, kebabsås och ananas... :D)

Oplanerad konferens, bäbis sover och en handfull bittra gubbar förstör en hel del med sina frågor och kommentarer.
Salladsbuffé, fläsk, potatis och löksås stod på lunchmenyn.

Visa honom en Calskrove :devil:

:confused: Jag hade ingen aning :yuck: Ibland ar det tur att det finns google sa man inte blir lurad att prova nagot.:yuck:

Daremot ater jag med forkarlek Calzone minst en gang i veckan, garna oftare, nar jag ar i Sverige. :d

Men.. Kebabpizza som är så gott?
Haha, jag hade saknat det om jag bott utomlands :p

Jag visste inte att det fanns nagot som hette kebabpizza forran for ett par ar sedan nar jag var pa besok och nagon kom forbi med en. En riktig kebabpizza som kan vara sa GOTT. :d
Har i Vastra USA har vi "Taco Pizza" ... en annan fantastisk modernighet som jag gillar hogt och rent.:d

Jag vågar hoppa in och påstå att man dessutom måste göra skillnad på kebabpizza och kebabRulle, i alla fall hem-hemma hos mig!
Kebabpizza är en vanlig pizza med doner-kött och peperoni och liknande. Inga kalla ingredienser.
En rulle är hela köret med sallad och kall sås, och dessutom ihoprullad såklart! (Och vansinnigt god. Britter KAN INTE göra pizza!) XD

Det värsta jag har sett i pizzaväg här är Dominos som erbjuder (eller åtminstone ett slag erbjöd) en där kanten var fylld med varmkorv. Jag finner inga ord. Tar mig friheten att länka till en bild:

tumblr_mjkc757hVd1qlf54xo1_1280.jpg

Haha, men svenskar gör ju Bra pizza!

Skottarna däremot? :crazy: Värst är väl när de får för sig att fritera skiten. :wtf:
Ok, jag tar tillbaka det jag skrev i mitt förra inlägg: Det värsta jag har sett i pizzaväg här är friterad pizza! :wtf:

(har du provat det någon gång?)

Ok, jag tar tillbaka det jag skrev i mitt förra inlägg: Det värsta jag har sett i pizzaväg här är friterad pizza! :wtf:

(har du provat det någon gång?)

Haha, det har jag faktiskt! Det smakade som all annan friterad mat från en chippy (burgare, chips, fisk, billig scampi etc etc.) färglöst och oljigt. Rätt vedervärdig alltså, som väntat. ^^

Nu ska jag erkänna en sak. Jag har aldrig ätit kebab, än mindre en kebabpizza.
Nån gång ska jag ta tag i denna kulturella lucka, ev i samband med en Finlandskryssning (ytterligare en sak jag aldrig gjort, men har massa åsikter om).
Jag kom på detsamma när jag i fredags ondgjorde mig över kebabpizza, trots att jag varken smakat det eller kebab någonsin. Lukten från kebabvagnarna och ljudet när köttet skärs ner från den där roterande klumpen har äcklat mig lite väl mycket. Samtidigt så gissar ajg att det är populärt av en anledning, kanske?*

*precis som smörgåstårta:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 660
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar