Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Återkommande fråga, men jag har inte lagt så mycket vikt vid att memorera pga har inte planerat någon Malmötripp innan.

Men - nu ska jag och maken till Malmö på lördag för att gå på Brynolf&ljung och bo på hotell. Och då vill vi självklart äta någonstans. Så, var äter vi?
:D
(förslagsvis på något ställe där det går att få bord bara en vecka innan...)

Det är såååå gott :d

Kitchen and table har jag ätit på tre gånger, tycker lokalen och utsikten är mer speciell än maten dock :D

Jo, jag kan ju inte siffrorna, men det där syns. Även rökningen för övrigt. Jag minns att man röstade om att röka eller inte i klassrummet ca 1987 (højskole).

Jag minns ett besök på en dansk akutmottagning där typ alla satt och rökte timme ut och timme in ... :)

För övrigt har jag tillagat och ätit en synnerligen tråkig kycklingsallad med en äcklig smalsås på yoghurt. Straffet för vidlyftigt leverne på tjänsteresa ... :(

Hemgjorda hamburgare med ost, dressing, saltgurka, coleslaw. Lokalproducerad äppelmust i glaset.

Testade santa Marias "Burger spices", blev okej men inte wow.

Hemgjorda hamburgare med ost, dressing, saltgurka, coleslaw. Lokalproducerad äppelmust i glaset.

Testade santa Marias "Burger spices", blev okej men inte wow.
Totalt OT! Grattis!
ina_dance5.gif

Vi har varit på jobbexkursion i Linkan i flera dagar. Det var väl mest roligt för mig då partner och barn fick hänga i kompis lägenhet, men jag tror de hann med nån utelunch och nån riktigt bra cafe latte på café.

I onsdags fick jag en lite spartansk "thailändsk buffé" efter föreläsning av Mr Big Shot från engelskt universitet. Föreläsningen var briljant, buffén bestod av biff med grönsaker eller räkor med grönsaker, ris och sambal oelek. Föreläsningen vann, kan en säga. MEN jag fick vitt vin till maten som var helt ok, och jag fick Mr Big Shot mitt emot mig under middagen = win!

I torsdags var det datasessioner med Mr Big Shot hela dagen. Lunch på universitetsklubben vilket innebar mycket goda lins- och grönsaksbiffar, rostade grönsaker och tryffelmajonnäs, samt suveränt salladsbord som jag föråt mig på, hembakt bröd, vispat smör och förrättssoppa. Allt var sjukt gott, men jag åt väldigt lite då jag fick Mr Big Shot till bordet och pratade mer än jag åt. Så det kan gå!

Efter en lång dag åkte vi (familjen alltså, utan Mr Big Shot) hem och åt sushi till middag vilket var ljuuuuvligt. Även bebisen uppskattade sushiris och rå lax. Idag har jag mest ätit mackor och ägg, bebisen har ätit paj och partnern har knappt ätit nånting då han gick och la sig redan vid 20. Denna dagen, ett liv.

Det var SKITJOBBIGT att laga middag idag, hela kvällen gick åt:
18013224_1712046002429323_7667677922387296256_n.jpg

:D Särbon köpte havskräftorna direkt från Göteborg :d och jag köpte champagne för ett expected windfall (det är INTE min normala nivå).

Allt var orgulöst gott och jag är lätt packad pga intag av alkohol. Jag har tom ätit majonnäs utan att få spunk ;) :D

Allt var helt enkelt sublimt :love: Och nej, jag är absolut inte full (särbon tyckte drick nu, det är ditt bubbel :nailbiting:)

Det var SKITJOBBIGT att laga middag idag, hela kvällen gick åt:
18013224_1712046002429323_7667677922387296256_n.jpg

:D Särbon köpte havskräftorna direkt från Göteborg :d och jag köpte champagne för ett expected windfall (det är INTE min normala nivå).

Allt var orgulöst gott och jag är lätt packad pga intag av alkohol. Jag har tom ätit majonnäs utan att få spunk ;) :D

Allt var helt enkelt sublimt :love: Och nej, jag är absolut inte full (särbon tyckte drick nu, det är ditt bubbel :nailbiting:)

Alltså. Det ser fantastiskt ut, och så gillar jag inte ens skaldjur. Kan va champagnen som gör det iofs... :p

Kan lägga till en öl på min matmisär från den här dagen också. En liten krisöl, efter att ha lyckats få en 8,5 månaders att somna om (fick gå ut i stormen med henne i vagn, festligt) för att sedan byta av maken när jag kom in då tvååringen hade nattskräck och grät och grät.

Nu är BARNEN lämnade med sina föräldrar tack och lov, och vi är hemma. Puh.
(nä, de har skött sig exemplariskt de små rackarna)

Efter imorgon kväll hoppas jag att jag har fantastisk mat att skriva om. Ah!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 655
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar