Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade ekologisk nötfärs till sista datum för inga pengar alls, fick feeling och har nu gjort köttfärslimpa för första gången i mitt trettioåriga liv. Fyllde med persilja, hackad skållad mandel och parmesan, serverades med pasta och jättekoket med ratatouille som jag också "svängde ihop" :D . Den kombinationen var min favoriträtt som liten. Dock sprack den i ugnen så en del rann ut, vad gjorde jag för fel? Pappas var alltid hel och fin :cautious:

Sallad med päron, valnötter och gorgonzola till middag. En skiva surdegsbröd med fänkålssalami vid sidan av.

Nu tänkte jag köra lite sådan där periodisk fasta till imorgon lunch, eftersom jag just fick ett mail från chefen där vi beordras att "leave your soups and sandwiches at home tomorrow". Vi ska tydligen ut och fira. Det är lite oklart vad det är vi firar, men mailet avslutades med "wine and dessert are both mandatory" så jag tänker att det verkar onödigt att ifrågasätta.

Sallad med päron, valnötter och gorgonzola till middag. En skiva surdegsbröd med fänkålssalami vid sidan av.

Nu tänkte jag köra lite sådan där periodisk fasta till imorgon lunch, eftersom jag just fick ett mail från chefen där vi beordras att "leave your soups and sandwiches at home tomorrow". Vi ska tydligen ut och fira. Det är lite oklart vad det är vi firar, men mailet avslutades med "wine and dessert are both mandatory" så jag tänker att det verkar onödigt att ifrågasätta.

Jag gillar hur din chef tänker.

Instämmer, jag vill också ha en chef som @Mineur har :D
Jag tycker också att det låter toppen, men samtidigt kände jag en kall hand om magen av fasa över vilka diskussioner som hade utbrutit på min arbetsplats om vin och dessert hade utropats som obligatoriska. (Lite har det nog att göra med att man på myndigheter inte riktigt kan slarva vardagligt med ordet obligatorisk, i alla fall inte om man är chefen, men mest har det att göra med att så himla många har så mycket principer.)

Jag tycker också att det låter toppen, men samtidigt kände jag en kall hand om magen av fasa över vilka diskussioner som hade utbrutit på min arbetsplats om vin och dessert hade utropats som obligatoriska. (Lite har det nog att göra med att man på myndigheter inte riktigt kan slarva vardagligt med ordet obligatorisk, i alla fall inte om man är chefen, men mest har det att göra med att så himla många har så mycket principer.)

Får jag gratis go'lunch kan jag stänga av principerna :D

Känner igen det där med myndigheter och alkohol, hade min chef sagt obligatoriskt vin hade minst tre personer gått bananas, kontaktat facket och media :D

På mitt jobb diskuterades om vi skulle tillåta en snaps till julbordet eller ej. Mitt syskon som bor och jobbar i Danmark fick en låda med 12 flaskor vin i julklapp plus tre flaskor sprit, och dagen för julmiddag slängde chefen upp ohemula mängder dryck redan innan lunch. Vi konstaterade att viss diskrepans fanns:D.

Jag kan lätt tänka mig den sinnessjuka diskussionsstorm som hade utbrutit på myndigheten om ett dylikt mail skickats ut bland våra medarbetare. Häromåret bjöd myndigheten på tårta, vilket ledde till ett himla liv i interna diskussionstrådar. Fjäsk har en märklig förmåga att landa fel bland våra medarbetare, nej här ska det vara vatten och bröd och piska.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 655
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar