Ikväll blir det kokoskyckling och polenta när svärisarna kommer på besök. Får se om svärmor a la kräsen äter detta, annars finns det snabbmatsrestauranger...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mimosasallad är annars en hit jag upptäckte i somras. Tydligen kan man ha det på en räksmörgås.
Höll på att avlida... majonäs och...frukt??
Vad sägs om burkskinka, kokt potatis och mimosasallad? Av någon anledning fanns det på vår matsedel när vi gick i lågstadiet.
Jag har aldrig smakat mimosasallad sedan dess.
Fast alltså burkskinka är ju ändå snäppet värre än mimosasallad. Så vidrigt med det där geléaktiga fettet.
Jag har inte smakat burkskinka sedan lågstadiet heller. Finns det att köpa fortfarande?
Jag har inte smakat burkskinka sedan lågstadiet heller. Finns det att köpa fortfarande?
Utrikes. Skönt att slippa den systemkalopsen vi alla lider av. Sägs det. Så det blev grillad hummer och champagne.
Sallad med päron, valnötter och gorgonzola till middag. En skiva surdegsbröd med fänkålssalami vid sidan av.
Nu tänkte jag köra lite sådan där periodisk fasta till imorgon lunch, eftersom jag just fick ett mail från chefen där vi beordras att "leave your soups and sandwiches at home tomorrow". Vi ska tydligen ut och fira. Det är lite oklart vad det är vi firar, men mailet avslutades med "wine and dessert are both mandatory" så jag tänker att det verkar onödigt att ifrågasätta.
Jag tycker också att det låter toppen, men samtidigt kände jag en kall hand om magen av fasa över vilka diskussioner som hade utbrutit på min arbetsplats om vin och dessert hade utropats som obligatoriska. (Lite har det nog att göra med att man på myndigheter inte riktigt kan slarva vardagligt med ordet obligatorisk, i alla fall inte om man är chefen, men mest har det att göra med att så himla många har så mycket principer.)Instämmer, jag vill också ha en chef som @Mineur har
Jag tycker också att det låter toppen, men samtidigt kände jag en kall hand om magen av fasa över vilka diskussioner som hade utbrutit på min arbetsplats om vin och dessert hade utropats som obligatoriska. (Lite har det nog att göra med att man på myndigheter inte riktigt kan slarva vardagligt med ordet obligatorisk, i alla fall inte om man är chefen, men mest har det att göra med att så himla många har så mycket principer.)
En skillnad mellan dig och vissa kollegor till din fördel, kära du.Får jag gratis go'lunch kan jag stänga av principerna
Känner igen det där med myndigheter och alkohol, hade min chef sagt obligatoriskt vin hade minst tre personer gått bananas, kontaktat facket och media
Jag tycker också att det låter toppen, men samtidigt kände jag en kall hand om magen av fasa över vilka diskussioner som hade utbrutit på min arbetsplats om vin och dessert hade utropats som obligatoriska. (Lite har det nog att göra med att man på myndigheter inte riktigt kan slarva vardagligt med ordet obligatorisk, i alla fall inte om man är chefen, men mest har det att göra med att så himla många har så mycket principer.)